Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024
26.2 C
Thessaloniki
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024
spot_img

15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με συμμετοχές και από το εξωτερικό

Ανάλυση ακτινογραφιών για τον εντοπισμό προβλημάτων υγείας με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους μαθητές Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ, συσκευή ελέγχου της ποιότητας των φακών στα γυαλιά ηλίου σε ότι αφορά την απορρόφηση της UV ακτινοβολίας από τους μαθητές του ημερήσιου ΕΠΑΛ Αριδαίας είναι μερικές μόνο από τις έξυπνες συσκευές με τη χρήση νέων τεχνολογιών που αφορούν τον τομέα της ΥΓΕΙΑΣ και παρουσιάζονται στο πλαίσιο του 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής.

Οι μαθητές ανέπτυξαν ακόμη σειρά εφαρμογών για τις έξυπνες πόλεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα, διευκολύνουν τη ζωή μας και προστατεύουν το περιβάλλον. Οι ρομποτικές εφαρμογές που παρουσιάζονται στο Συνέδριο δημιουργήθηκανκαι από μαθητές Δημοτικού, οι οποίοι εντυπωσιάζουν με την ευρηματικότητά τους. Η ανάπτυξη ενός αυτόματου λεωφορείου με εξοπλισμό ρομποτικής που παρουσιάζουν οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου της Σταυρούπολης είναι μία από αυτές. Μαθητές από το 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης δημιούργησαν ένα έξυπνο πάρκινγκ για ΑΜΕΑ με βοηθητικά μηνύματα ακόμη και για το παρκάρισμα, ενώ μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς ανέπτυξαν εφαρμογή που επικοινωνεί με τα chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και η βελτιστοποίηση των συνθηκών ζωής ήταν μέσα στα αντικείμενα ενδιαφέροντος των μαθητών που παίρνουν μέρος στο 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Μαθητές του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ ανάπτυξαν εφαρμογή που διαχειρίζεται έξυπνα τον φωτισμό στις σχολικές αίθουσες, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητά του, ενώ μαθητές από το 8ο Γυμνάσιο και το 7ο ΓΕΛ Καλαμαριάς συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν έναν φούρνο με διαχωρίζεται σε μικρότερους περιορίζοντας δραστικά την κατανάλωση ενέργειας!

Μαθητές του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης δημιούργησαν σύστημα ελέγχου και βελτίωσης του φωτισμού στο σχολείο, ενώ μαθητές του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών «Αριστοτέλης» παρουσιάζουν ένα σύστημα μέτρησης υγρασίας και θερμοκρασίας που ειδοποιεί τον χρήστη για τυχόν υπερβάσεις.

Οι νέες τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλά και ΕπαυξημένηΠραγματικότητα, έχουν γίνει μέρος των αναζητήσεων των μαθητών. Μαθητές Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ δημιούργησαν ένα σύστημα αναγνώρισης των καλλιτεχνών που φιλοτέχνησαν πίνακες ζωγραφικής μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης που αναγνωρίζει συγκεκριμένες τεχνοτροπίες, ενώ μαθητές του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς ενσωμάτωσαν τη χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας στο μάθημα της Πληροφορικής.

 

Η τεχνητή νοημοσύνη, η ενεργειακή κρίση και η αξιοποίηση των ΑΠΕ, αλλά και θέματα που αφορούν τις έξυπνες πόλεις τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, την υγεία και τις τέχνες έγιναν πηγή έμπνευσης για τους μαθητές και τις μαθήτριες που ενεργοποίησαν τη φαντασία τους, την εφευρετικότητά τους αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν προγράμματα και συσκευές που μπορούν να κάνουν καλύτερη τη ζωή μας.

 

Το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τους  Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Ελληνικό Μουσείο Τεχνολογίας (πρώην Σωματείο Φίλοι ΝΟΗΣΙΣ).Διεξάγεται από τις 25-28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ (Συνεδριακό Κέντρο Ν Οικονόμου).

Το Συνέδριο είναι υβριδικό, και δίνει παράλληλα τη δυνατότητα σε περιορισμένο αριθμό σχολικών μονάδων να συμμετέχουν  διαδικτυακά. Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι: Εφαρμογές για υπολογιστές, έξυπνες συσκευές και Διαδίκτυο Εκπαιδευτική Ρομποτική.

 

Φέτος στο 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής συμμετέχει και το CollègeVauban, από την πόλη Briançon στη  Γαλλίαενώ διαδικτυακά συμμετέχει και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας στη Λήμνο.

 

 

Παράλληλες παρουσιάσεις και webradio

 

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων με εφαρμογές που αποδεικνύουν την προσπάθεια των μαθητών να αξιοποιήσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες προς όφελος της κοινωνίας, όπως για παράδειγμα  την ανάπτυξη πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την αναφορά,
συζήτηση και επίλυση κοινωνικών προβλημάτων, ή τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην Τέχνη, αλλά και την προσβάσιμη από όλους διασκέδαση με την αξιοποίηση της ΑΙ

Και φέτος μαθητές και μαθήτριες θα δώσουν συνεντεύξεις και θα ερωτηθούν για τις εφαρμογές τους και όχι μόνο, στη διάρκεια του προγράμματος του διαδικτυακού μαθητικού ραδιοφώνου που εκπέμπει στη διάρκεια των τριήμερων εκδηλώσεων από το ΝΟΗΣΙΣ.

Το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

 

To  πρόγραμμα του Συνεδρίου

https://www.noesis.edu.gr/wp-content/uploads/2023/04/15-program.pdf

Οι παράλληλες παρουσιάσεις του Συνεδρίου

https://www.noesis.edu.gr/wp-content/uploads/2023/04/15-ektheseis-epideixeis.pdf

Πρόγραμμα παρουσιάσεων στο webradio του Συνεδρίου 

https://www.noesis.edu.gr/wp-content/uploads/2023/04/15-ektheseis-epideixeis.pdf

Η ιστοσελίδα του Συνεδρίου

http://www.mathitiko‐synedrio.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ