Τις πύλες της άνοιξε η αγορά Μοδιάνο, στο πλαίσιο της διεξαγωγής του 16ου πολυσυνεδρίου ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ, το οποίο διοργανώνεται από το ka-business.gr και την Ραλλιώ Λεπίδου, με θέμα τις προοπτικές του αγροδιατροφικού κλάδου. Επιστήμονες, πολιτικοί, αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με την καλλιέργεια βιολογικών προϊόντων έδωσαν το «παρών» σε μια περιπατητική συνέντευξη Τύπου (24/5) γεμάτη με ενημέρωση, συζήτηση και… φαγητό!
Ειδικότερα, οι προσκεκλημένοι συγκεντρώθηκαν αρχικά στην «Στοά Μοδιάνο», η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς του αγροδιατροφικού κλάδου, όπου η δημιουργός του ka-business.gr, αλλά και διοργανώτρια του πολυσυνεδρίου, Ραλλιώ Λεπίδου, απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό καλωσορίζοντας το κοινό, αναδεικνύοντας μάλιστα τη σημασία του αγροδιατροφικού κλάδου, αφού όπως τόνισε, «είμαστε ότι τρώμε».
«Παίρνει ζωή» και το Καπάνι
Από το βήμα που του δόθηκε στην είσοδο της στοάς, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σχολίασε ότι, «όντας ένας άνθρωπος του κέντρου, αφού το πατρικό μου σπίτι απέχει λίγα μέτρα, μεγάλωσα σε αυτές τις γειτονιές. Χαίρομαι πραγματικά που ακούω τα συνεργεία να δουλεύουν μέσα στη στοά. Βρισκόμαστε, λοιπόν, σε έναν εξαιρετικό χώρο που άφησε το αποτύπωμα του από το 1930 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου διανύουμε ένα στάδιο πριν αρχίσουμε να τον χαιρόμαστε και να τον επισκεπτόμαστε, όχι μόνο εμείς, αλλά και οι τουρίστες της πόλης μας».
Επιπλέον, ανέφερε πως με χρήματα του δήμου, αλλά και της Ευρωπαϊκή Ένωσης, η αγορά «Καπάνι» αναγεννιέται, μπαίνοντας δυναμικά στον χώρο της οικονομίας και του εμπορίου.
Συνολικά 350 επιχειρηματίες διεκδικούν ένα από τα 75 καταστήματα της αγοράς Την ίδια στιγμή, τον λόγο έλαβε και η Υπεύθυνη Επικοινωνίας της αγοράς «Μοδιάνο», Γεωργία Δώδου, η οποία μετέφερε, μεταξύ άλλων, στους δημοσιογράφους πως, «η 1η Σεπτεμβρίου είναι η καθοριστική μέρα του grand opening της αναγεννημένης αγοράς «Μοδιάνο», στην οποία θα λειτουργούν συνολικά 75 καταστήματα, μεταξύ των οποίων, κρεοπωλεία, ψαράδικα, ντελικατέσεν, αλλά και μαγαζιά για απολαυστικούς καφέδες και κοκτέιλ, όπως και διάφορα οπωροκηπευτικά. Μάλιστα, το κέλυφος του οικοδομήματος αλλά και όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι, θα ολοκληρωθούν μέχρι μέσα Ιουνίου, ενώ η έκταση κάθε καταστήματος θα κυμαίνεται από 8 έως και 13 τετραγωνικά μέτρα. Στα καταστήματα που έχουν ίδια τετραγωνικά μέτρα θα επιτρέπεται και η συνένωσή τους».
Στη συνέχεια, σύμφωνα με την ίδια, Γεωργία Δώδου, η αγορά στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της θα προσελκύσει 4 εκατομμύρια επισκέπτες και καταναλωτές, με στόχο στα τρία χρόνια να φτάσουν τα 7 εκατομμύρια. «Πάνω από 350 επιχειρηματίες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους ώστε να νοικιάσουν καταστήματα εντός της νέας αγοράς Μοδιάνο. Πρόκειται για μεγάλες εταιρείες τόσο από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όσο και από την επαρχία», πρόσθεσε. Μάλιστα, κατέληξε λέγοντας ότι η τελική εικόνα της αγοράς θα συνδυάζει σύγχρονα καταστήματα με λαχανικά, αλιευτικά και κρέατα από ντόπιους και διεθνείς παραγωγούς, μαζί με ποικιλία από ιδέες για έτοιμα γεύματα, τα οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να καταναλώνουν επί τόπου. Η επόμενη στάση της περιπατητικής συνέντευξης Τύπου, έλαβε χώρα στην οδό Ερμού, στην πλατεία Αριστοτέλους, αναδεικνύοντας μια δράση που συμβάλει απόλυτα στην κυκλική οικονομία αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος, αυτή της τοποθέτησης των καφέ κάδων.
Πρωτοπορία ΦΟΔΣΑ – Τοποθετεί 35.000 καφέ κάδους στην Κεντρική Μακεδονία
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ, Μιχαήλ Γεράνης, σχετικά με την τοποθέτηση καφέ κάδων στην Κεντρική Μακεδονία, «είναι εθνικός στόχος να αποτραπεί η ταφή του οργανικού αποβλήτου». Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα στο 2022, λοιπόν, είναι εθνικός στόχος να γίνει αυτή η διαδικασία, καθώς έρχεται χαράτσι στου Δήμους αν οδηγούν τα οργανικά απόβλητα σε ταφή. Ο ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος αποτελείται από 38 δήμους, είναι ο πρώτος φορέας που οργανωμένα θα τοποθετήσει τον καφέ κάδο. Οι δήμοι θα εξοπλιστούν με ειδικά οχήματα για την συλλογή του οργανικού, αλλά και με καφέ κάδους. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει μεγάλη καμπάνια και από τον Σεπτέμβριο που μας έρχεται, οι δήμοι θα συλλέγουν το οργανικό και θα το φέρνουν στον φορέα όπου θα μετατρέπεται σε ένα πάρα πολύ καλό εδαφοβελτιωτικό υλικό, δηλαδή λίπασμα.
Το λίπασμα, λοιπόν, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, θα γυρνάει πίσω στους πολίτες και τους δήμους. «Ένας βασικός δείκτης για να θεωρείται μια χώρα πολιτισμένη, είναι η διαχείριση των απορριμμάτων. Ειδικότερα, μέσα στον καφέ κάδο βάζουμε το υπόλοιπο της κουζίνας μας, όπως φρούτα, λαχανικά, μαγειρεμένα φαγητά, γαλακτοκομικά και χαρτικά. Αυτά, τα βάζουμε σε μια σακούλα ή σε ένα ειδικό καδάκι που θα μοιράσουν οι δήμοι και τα πετάμε μέσα στους καφέ κάδους», συμπλήρωσε. Αναφορικά με τις τοποθετήσεις των κάδων στις γειτονιές, σχολίασε ότι, «οι δήμοι θα ξεκινήσουν να τοποθετούν καφέ κάδους πρώτα στους μεγάλους παραγωγούς, στις λαϊκές αγορές και στα μαγαζιά εστίασης, καθώς τα ξενοδοχεία 100 κλινών και άνω, χρειάζεται να διαχειρίζονται μόνοι τους τα απόβλητα τους, ειδάλλως θα επιβληθούν πρόστιμα από τους δήμους». Παράλληλα, σχετικά με το πλήθος των κάδων που επρόκειτο να τοποθετηθούν, σημείωσε ότι αυτοί ανέρχονται σε 35 χιλιάδες.
Τέλος, έκλεισε διαβεβαιώνοντας ότι ο ΦΟΔΣΑ είναι έτοιμος να δεχτεί το οργανικό, να το διαχειριστεί και να το κάνει ένα λίπασμα πρώτης ποιότητας.
Παρουσίαση προϊόντων από τα καταστήματα Green Family
Πριν το τέλος του περιπάτου, οι συμμετέχοντες καθοδηγούμενοι από την Ραλλιώ Λεπίδου, σταμάτησαν στην αγορά της πλατείας Άθωνος με τον υπεύθυνο καταστήματος της εταιρίας Green Family, Γιάννη Κωνσταντινίδη, αλλά και με την τεχνολόγο τροφίμων της επιχείρησης, Σοφία Συρόγλου, να ενημερώνουν για τα βιολογικά προϊόντα που προσφέρουν στο ευρύ κοινό αλλά και τη διαδικασία πιστοποίησης πριν τα προϊόντα βγουν στην αγορά.
Η περιπατητική συνέντευξη Τύπου ολοκληρώθηκε στη πλατεία Άθωνος, όπου ο σεφ Νίκος Φρασιολάς, μαγείρεψε ζωντανά με ελληνικά βιολογικά προϊόντα για τους δημοσιογράφους και τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους. Κλείνοντας την εκδήλωση, ο πρόεδρος των βιολογικών αγορών Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στη σημασία των βιολογικών προϊόντων στην ζωή μας, ενώ ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, Ιωάννης Κουφίδης, έκανε αναφορά στην καινοτόμα δράση «Taste Halkidiki».
Κλείνοντας, τα… sos για τη γαστρονομία μας τόνισε η ψυχολόγος, Δέσποινα Δριβάκου, η οποία στις εργασίες του 16ου ΚΑ θα αναφερθεί στα αγροδιατροφικά προϊόντα που αλλάζουν τη ψυχολογία μας. Το πολυσυνέδριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 28 Μαΐου και ώρα 10:30 π.μ., στην Άνω Περαία στο «Κτήμα Χρηστίδη».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΔΩ!
Πηγή: ka-business.gr