Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
23.3 C
Thessaloniki
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
spot_img

«Το σκοτεινό εγώ» από την Λέσχη Εργαζομένων της ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ συνεχίζουν το αφιέρωμά τους “Μας κοιτούν από ψηλά” και προβάλλουν προς τιμή του σκηνοθέτη Τζορτζ Ρομέρο τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 1 (Ιωάννου Μιχαήλ, τηλ. 2310233665) το θρίλερ του “Το σκοτεινό εγώ” (ΗΠΑ, 1993, έγχρωμη, 122’). Παίζουν: Τίμοθι Χάτον, Έιμι Μάντιγκαν, Μάικλ Ρούκερ, Τζούλι Χάρις.

Θα προλογίσει ο κριτικός κινηματογράφου Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση από το Horrormovies.gr. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Το εικονοκλαστικό και ανατρεπτικό σινεμά του αγαπημένου (μας) Ρομέρο.

Υπόθεση: Ένας συγγραφέας μυθιστορημάτων τρόμου εκβιάζεται να παρατήσει το συγγραφικό του «alter ego», ενώ κοντινοί του άνθρωποι αρχίζουν να δολοφονούνται. Το συνταρακτικό είναι ότι ως πιθανότερος ένοχος θεωρείται ο ίδιος.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Το «The Dark Half» ποτέ δεν ήταν από τις πιο διάσημες και αγαπημένες ταινίες των οπαδών του τεράστιου George Romero και μάλλον ούτε και αυτών που απολαμβάνουν τις κινηματογραφικές μεταφορές βιβλίων του Stephen King. Βλέποντας την ταινία, εύκολα καταλαβαίνουμε τον λόγο: είναι φανερά κατώτερη από πολλά δημιουργήματα του Romero και από πολλές άλλες μεταφορές του King στην οθόνη.

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τον οικογενειάρχη συγγραφέα Thad Beaumont ο οποίος εκδίδει βιβλία με το κανονικό του όνομα καθώς και με το ψευδώνυμο George Stark για να γράψει νουβέλες τρόμου οι οποίες του έχουν αποφέρει μεγάλα κέρδη. Κάποια μέρα η ζωή του θα αλλάξει δραματικά όταν ένας εκβιαστής που γνωρίζει το μυστικό του τον αναγκάζει να παρατήσει το συγγραφικό του «alter ego». Σύντομα άνθρωποι του κοντινού του κύκλου αρχίζουν να βρίσκονται βίαια δολοφονημένοι. Το συνταρακτικό της υπόθεσης είναι ότι στους τόπους εγκλημάτων εντοπίζονται τα δακτυλικά αποτυπώματα του ίδιου του Thad «φωτογραφίζοντάς» τον ως τον πιθανότερο ένοχο. Ενώ η αστυνομία παρακολουθεί και ανακρίνει στενά τον Thad, οι φόνοι συνεχίζονται περιπλέκοντας την κατάσταση. Μήπως τελικά ο George Stark δεν είναι απλά ένα ψευδώνυμο αλλά μια βίαιη ύπαρξη σαν τις ιστορίες τρόμου που έγραφε ο Thad;

Πρέπει να παραδεχτώ ότι το «The Dark Half» ξεκινάει εξαιρετικά. Η κεντρική ιδέα είναι γοητευτική και η πλοκή εξελίσσεται με αμείωτο ενδιαφέρον. Υπάρχει ατμόσφαιρα μυστηρίου ενώ κάποιες εμπνευσμένες ιδέες μεταφυσικής χροιάς όπως οι φρενήρεις αντιδράσεις των σπουργιτιών όταν αφαιρείται ο όγκος από τον εγκέφαλο του μικρού Thad στην αρχή μας ψαρώνουν, καθηλώνοντάς μας για τα καλά στη θέση μας. Και ενώ μέχρι και λίγο μετά τη μέση του φιλμ νιώθουμε ευχαριστημένοι από τα ενδιαφέροντα δρώμενα και το μυστήριο που επικρατεί, όσο περνάει η ώρα το ενδιαφέρον συρρικνώνεται, η πλοκή αρχίζει να μπάζει και η ταινία γενικά παραφουσκώνει αποβάλλοντας τον αρχικά πειστικό χαρακτήρα της.

Συχνά προσπαθεί να μας τρομάξει ακολουθώντας την πεπατημένη των ξαφνικών πεταγμάτων κι αυτό μπορεί να προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα, ανάλογα με τον θεατή φυσικά. Σημαντική συμβολή στο να μείνει όρθιο το φιλμ έχει ο αναμφίβολα ο πρωταγωνιστής Thad που ενσαρκώνεται από τον εξαιρετικό Timothy Hutton (Leverage, Secret Window). Ο Hutton ουσιαστικά σηκώνει στις πλάτες του το μεγαλύτερο βάρος του «The Dark Half» το οποίο τελικά αφήνει γλυκόπικρη γεύση με μια κλίση προς το γλυκό μεν, αλλά σίγουρα περιμέναμε πολλά περισσότερα κρίνοντας από το budget, το cast και τη σκηνοθεσία.»

 

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ «ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΕΓΩ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε το Σκοτεινό εγώ, σύμφωνα με τη Λέσχη, είναι:

 

  1. Για την εξαιρετική μεταφορά του μυθιστορήματος του Στίβεν Κινγκ στη μεγάλη οθόνη.
  2. Για την εξαιρετικά διεισδυτική ματιά του Τζορτζ Ρομέρο.
  3. Για όλους τους έξοχους, πειστικούς ρόλους.
  4. Για την αμφισημία της μυθοπλαστικής διαχείρισης.
  5. Για τα εξαιρετικά ειδικά εφέ.
  6. Για την άψογη φωτογραφία και τα ντεκόρ που εντυπωσιάζουν.
  7. Για τις τιμητικές αναφορές του Ρομέρο στον Ντάριο Αρτζέντο και στο σινεμά giallo.
  8. Γιατί ο Ρομέρο δεν κάνει κατάχρηση στοιχείων γραφικού τρόμου.
  9. Για την εναλλαγή των καταστάσεων και για τις σεναριακές ανατροπές που εκπλήσσουν.
  10. Επειδή η μυθοπλασία εκτρέπεται δημιουργικά προς διαχρονικά συμβολικές καταστάσεις.

 

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το αισθηματικό δράμα του Λουί Μαλ “Οι εραστές” (1958).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ