Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ εκκινούν το μίνι αφιέρωμά τους «Γιορτές με γέλιο» και προβάλλουν την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου στις 21:00 στην αίθουσα Βακούρα 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) την ξεκαρδιστική κωμωδία του Μπίλι Γουάιλντερ «Μερικοί το προτιμούν καυτό» (ΗΠΑ, 1959, ασπρόμαυρη, 121). Παίζουν: Μέριλιν Μονρόε, Τζακ Λέμον, Τόνι Κέρτις, Τζορτζ Ραφτ, Πατ Ο’Μπράιαν.
Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Νίνου Φένεκ Μικελίδη. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.
Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Ο αμφιλεγόμενος και παραπλανητικός κόσμος του Μπίλι Γουάιλντερ και η ανατροπή των δεδομένων στις ταινίες του.
Στην Αμερική του 1929, δυο άνεργοι μουσικοί, που τυχαία γίνονται μάρτυρες της περιβόητης “Σφαγής του Αγίου Βαλεντίνου”, για να γλιτώσουν αναγκάζονται να μεταμφιεστούν σε γυναίκες και να μπουν σε μια γυναικεία ορχήστρα. Στην ορχήστρα συναντούν κι ερωτεύονται την τραγουδίστρια του γκρουπ.
ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ TO «ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΑΥΤΟ»
Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε το «Μερικοί το προτιμούν καυτό», σύμφωνα με τη Λέσχη, είναι:
Γιατί είναι η πιο τολμηρή αμερικανική ταινία μέχρι τότε, που διαλύει στην κυριολεξία τον κώδικα Χέιζ, κάτι που είχε ήδη εκκινήσει ο μέγας Όττο Πρέμινγκερ.
Γιατί ο ένας ρόλος είναι καλύτερος από τον άλλον, άσχετα αν εκ των υστέρων μαθαίνουμε την τραγική αλήθεια: Η Μέριλιν να μη μπορεί να αρθρώσει τα λόγια της και ο Γουάιλντερ να εκνευρίζεται.
Για την cameo εμφάνιση του Τζορτζ Ραφτ, που ουσιαστικά μεταφέρει στο σινεμά την πραγματική του ζωή και τους ανάλογους ρόλους του.
Γιατί οι τολμηρές αναφορές δεν σταματούν μόνο στον τραβεστισμό, αλλά προχωρούν ξεκάθαρα στην αναφορά σε ομοφυλοφιλικό ζεύγος.
Για την εξαιρετική ενορχήστρωση καλλιτεχνικής διεύθυνσης, φωτογραφίας και ατμόσφαιρας του μεσοπολέμου και των γκάνγκστερς.
Για τον εμφανιζόμενο κι εδώ, επαναλαμβανόμενο πεσιμισμό του Μπίλι Γουάιλντερ. Οι δυο καρδιακοί φίλοι θα χωρίσουν εκ των πραγμάτων, ενώ στον έναν επιφυλάσσεται και χειρότερη προσωπική τύχη. Από εραστής μετατρέπεται σε γυναίκα.
Για τον εξαιρετικό συνδυασμό κωμωδίας, τοιχογραφίας εποχής και γκανγκστερικής περιπέτειας.
Για το φανταστικό τέλος της ταινίας που υπαινίσσεται πάρα πολλά.
Γιατί τώρα που παρακολουθούμε την ταινία με μια νέα ματιά, διαπιστώνουμε ότι στα σπλάχνα της περικλείει όλες τις αντιφάσεις του Χόλυγουντ, το δράμα και τα τραγικά μυστικά του: Τούρτες που ανοίγουν και βγάζουν πολυβόλα, φέρετρα που πυροβολούνται και τρέχουν ουίσκι, μια αλαφιασμένη διάσημη σταρ, δυο ηθοποιοί να ανταγωνίζονται γι’αυτήν μέσα και έξω από το σενάριο, ο πόλεμος των γκάνγκστερς να κρατεί καλά και η πλούσια ζωή να κυλάει μια χαρά.
Γιατί ενώ η ταινία είναι μια υπέροχη κωμωδία, μας γεμίζει μια παράξενη θλίψη. Αυτή ήταν η μεγάλη μαεστρία του αξέχαστου Μπίλι Γουάιλντερ.
Υ.Γ. Την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018 στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν την αισθηματική κωμωδία του Τζιν Σακς Ξυπόλητοι στο πάρκο (1967).