Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
14.1 C
Thessaloniki
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img

«Η καταδίωξη» από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ εκκινούν το νέο τους αφιέρωμα «Αμερικανικό Πολιτικό Σινεμά» με ταινίες που αγγίζουν πολλαπλούς προβληματισμούς της μεγάλης χώρας, με κορυφαίες σκηνοθετικές υπογραφές όπως των Άρθουρ Πεν, Φρεντ Τσίνεμαν, Τζον Φράνκενχάιμερ, Φράνσις Φορντ Κόπολα και πρωταγωνιστές μεγάλους σταρ όπως τους Μάρλον Μπράντο, Τζέιν Φόντα, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Φρανκ Σινάτρα, Τζιν Χάκμαν.

Πρώτη ταινία του αφιερώματος τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου στις 21:00΄ στην αίθουσα Βακούρα 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το κοινωνικό δράμα του Άρθουρ Πεν Η καταδίωξη (ΗΠΑ, 1966, έγχρωμη, 134’). Παίζουν: Μάρλον Μπράντο, Τζέιν Φόντα, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Άντζι Ντίκινσον, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Τζέιμς Φοξ.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Κώστα Τσιναρίδη. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Η καθυστερημένη ύπαιθρος στο σινεμά.

Υπόθεση: Σε μια μικρή πόλη του αμερικάνικου Νότου, η απόδραση ενός κρατουμένου διαταράσσει τη φαινομενική ηρεμία της μικροκοινωνίας.

 

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ «ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε την Καταδίωξη, σύμφωνα με τη Λέσχη, είναι:

Για τη σκηνοθεσία του Άρθουρ Πεν, που αντιπαραθέτει σκηνές φαινομενικής ηρεμίας σε άλλες με μεγάλη ένταση.

Για το σενάριο της Λίλιαν Χέλμαν, που διασκευάζει με κινηματογραφικούς όρους ένα θεατρικό έργο.

Για τη ρεαλιστική απεικόνιση της μικροκοινωνίας της αμερικανικής υπαίθρου.

Για τον εξαίρετο πρωταγωνιστικό ρόλο του Μάρλον Μπράντο, που λειτουργεί ως σταθερό σημείο μέσα σε μια θύελλα.

Για τους ρόλους των νεαρών τότε Τζέιν Φόντα και Ρόμπερτ Ρέντφορντ, που στέκονται επάξια δίπλα στον σούπερσταρ Μπράντο.

Για την εξαίρετη φωτογραφία του Τζόζεφ Λασέλ, που αποδίδει μια καυτή ατμόσφαιρα.

Για δύο συγκλονιστικές σκηνές: τη σχετικά ήπια μίμηση ενός κυνηγιού και το πραγματικό κυνήγι, που οδηγεί σε έκρηξη υστερίας.

Για τις πολύ μεγάλες κοινωνικές και ψυχολογικές αναλογίες με το σήμερα.

Για την απόδειξη ότι όσο πιο ρεαλιστικά μια ταινία απεικονίζει την κοινωνική πραγματικότητα, τόσο λιγότερα εισιτήρια κόβει.

Για την ένδειξη ότι το αμερικανικό σινεμά είχε μπει σε βαθύ προβληματισμό τη δεκαετία του ’60, μια τάση που αργότερα ανακόπηκε.

 

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 5 Μαρτίου στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το κοινωνικό δράμα του Φρεντ Τσίνεμαν Τζούλια (1977).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ