Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
15.8 C
Thessaloniki
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img

Το Φλάουτο Dolce στη μουσική τέχνη και την εκπαίδευση – Σεμινάριο με τον Κωστή Παπάζογλου

Ο Κωστής Παπάζογλου, καταξιωμένος σολίστ και μαέστρος με ειδίκευση στην παλιά μουσική, προσφέρει για τα μέλη και τους φίλους της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.),  το Σάββατο 19 Μαΐου,ένα δίωρο σεμινάριο για τη χρήση του Φλάουτου Dolce (18:00-20:00) το οποίο θα ακολουθήσει μια μικρή συναυλία όπου θα παρουσιαστεί όλη η οικογένεια του οργάνου (20:00-21:00), στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ε.Ε.Μ.Ε. (Ερμού 7, 3ος όροφος, Θεσσαλονίκη).

Η συμμετοχή στο σεμινάριο είναι δωρεάν. Όμως, επειδή οι θέσεις είναι περιορισμένες απαιτείται προκράτηση της θέσης με τη συμπλήρωση της παρακάτω φόρμας: https://goo.gl/forms/wJSq20bRt9ItVLPR2

Η είσοδος στη συναυλία (20:00-21:00) είναι ελεύθερη.

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές:

Το Φλάουτο Dolce, κοινώς φλογέρα, χρησιμοποιείται ευρέως σε όλη την μουσική εκπαίδευση στη χώρα μας. Θεωρείται ένα πολύ χρήσιμο και εύκολο όργανο για τη μουσικοπαιδαγωγική. Τα προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση της φλογέρας, από μουσικούς χωρίς την συγκεκριμένη ειδίκευση είναι πολλά και ποικίλα. Στο δίωρο σεμινάριο θα προσπαθήσουμε να καταδείξουμε/αναδείξουμε μερικά. Η εξειδίκευση του Κωστή Παπάζογλου και η εμπειρία του θα οδηγήσει τους συμμετέχοντες σε έναν προβληματισμό γύρω από το Φλάουτο Dolce – φλογέρα στη μουσική εκπαίδευση. Στόχος μας είναι να αναζητηθούν λύσεις και εμπειρίες άλλων χωρών στη χρήση μουσικών οργάνων στη μουσικοπαιδαγωγική. Επίσης θα αναζητηθούν συμμετέχοντες πού έχουν ενδιαφέρον για ευρύτερη εμβάθυνση και εξειδίκευση στο φλάουτο Dolce και ως σολιστικό μουσικό όργανο. Στο τέλος του σεμιναρίου θα παρουσιαστεί όλη η οικογένεια του οργάνου με μία μικρή συναυλία.

https://www.eeme.gr/info/news/2778-flaoutodolce.html

Κωστής Παπάζογλου

Σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο από όπου αποφοίτησε  με άριστα.  Συνέχισε τις σπουδές του στο Μουσικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης στο flauto dolce και στην διεύθυνση, αποφοιτώντας με διάκριση. Masters Degree στην πολιτισμική ανθρωπολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό πανεπιστήμιο Αθηνών.

Μαθητής της  Schäftlein, και του Nicolaus Harnocourt, διδάχτηκε την ιστορική ερμηνεία και ρητορική της μουσικής.  Ως εξωτερικός συνεργάτης της περίφημης Wiener Sängerknaben είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το έργο της. Το 1994 ίδρυσε τη πρώτη μπαρόκConcerto ellenico, και την εργαστηριακή ορχήστρα Concerto Conservatorio.  Είναι ιδρυτικό μέλος του  συνόλου μεσαιωνικής μουσικής ΚΩΔΙΞ (δισκογραφία στην ΕΜΙ – “en la mar ay una torre“).  Διευθύνει το φωνητικό σύνολο “εν χορώ”, την χορωδία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Καλαμαριάς, την χορωδία και το φωνητικό σύνολο του Δήμου Καλαμαριάς.   Έχει δώσει συναυλίες ως μαέστρος και σολίστ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε σημαντικά φεστιβάλ, στη 10η Βiennale και στις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 1997, ενώ ηχογράφησε με το φλάουτο και  δικές του συνθέσεις σε παραγωγές δισκογραφικών εταιριών, σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα της Ελλάδας και της Ευρώπης. Εμφανίστηκε ως σολίστ με τη Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τη συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης.  Διηύθυνε την πρώτη παρουσίαση της Όπερας του Χέντελ «Άκις και Γαλάτεια» στην Ελλάδα (Καλαμαριά)  και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην πρώτη παρουσίαση του έργου του κινέζου συνθέτηY.KChung “for eva” με την Εύα Φάμπα.  Δίδαξε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (διεύθυνε την συμφωνική ορχήστρα), στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης όπου διευθύνει το τμήμα παλαιάς μουσικής, στο μουσικό σχολείο Θεσσαλονίκης (διεύθυνε την ορχήστρα του και απέσπασε βραβεία σε Πανελλήνιους καλλιτεχνικούς αγώνες) και στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης.  Από το 2005 – 2014 διηύθυνε το Ωδείο του Δήμου Αριστοτέλη και τις γιορτές πολιτισμού “Αριστοτέλεια”. Ενώ διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής στα Ωδεία Σταυρούπολης, Αγ. Παύλου Θεσσαλονίκης και Πολυγύρου.  Είναι μέλος της ΕRΤΑ (European Recorder Teachers Association). Ιδρυτικός καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος της παιδικής χορωδίας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης μέχρι το 2012.

To 2017 ολοκλήρωσε ως ερευνητής στην πολιτισμική ανθρωπολογία, στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έρευνα για την σεφαραδίτικη μουσική και συμμετέχει στη διεθνή μουσική κοινότητα crescendo ως καθηγητής σε master classes στο Τοκάι της Ουγγαρίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ