Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
23.3 C
Thessaloniki
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
spot_img

Πρόεδρος ΟΑΣΘ: «Κατανοούμε τον πόνο των πολιτών»

«Κατανοούμε τον πόνο των πολιτών» ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς αναφορικά με την ταλαιπωρία, που υφίστανται καθημερινά Θεσσαλονικείς που μετακινούνται με λεωφορεία του ΟΑΣΘ και μπαίνουν σε ασφυκτικά γεμάτα με κόσμο λεωφορεία, ενώ οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις δρομολογίων είναι συχνά φαινόμενα.

Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, ο κ. Παππάς τόνισε ότι αυτή την στιγμή κυκλοφορούν 350 λεωφορεία, 24 λεωφορεία έχουν παραληφθεί από την ΕΛΒΟ ύστερα από επισκευή και 18 – 20 βρίσκονται αυτή την ώρα σε εξωτερικά συνεργεία.

Αναφορικά με τον στόλο λεωφορείων ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι κατά την απογραφή εμφανίζονται 622 λεωφορεία. “Ωστόσο, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε διαπιστώσαμε ότι από τα λεωφορεία αυτά, μόνο τα 245 ήταν δυνατόν να τεθούν στην εξυπηρέτηση του κοινού , αλλά και αυτά παρουσίαζαν σημαντικά προβλήματα”. Τα υπόλοιπα 272 λεωφορεία είτε έχουν βλάβη, είτε είναι για ανακατασκευή.”Δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες της πόλης ο αριθμός των λεωφορείων που κινούνται”, πρόσθεσε ο κ Παππάς.

Σύμφωνα με τον κ. Παππά το σύνολο του στόλου έπασχε από πρόωρη γήρανση, ενώ πριν την ανάληψη καθηκόντων από την σημερινή διοίκηση όπως είπε “διαπιστώθηκε  έλλειψη προληπτικής συντήρησης, ελλείψεις ανταλλακτικών και δυσκολίες προμηθειών για λόγους που αφορούν υψηλά χρέη του οργανισμού προς προμηθευτές, έλλειψη τεχνιτών για την συντήρηση, καθυστέρηση της διαδικασίας προμήθειας και ανανέωσης ηλεκτρονικού εξοπλισμού των αμαξοστασίων”, ενώ τόνισε παράλληλα πως “την ίδια περίοδο που και οι εργαζόμενοι παρέμεναν απλήρωτοι για τα έτη 2015, 2016 και 2017 είχαν καταβληθεί στους μετόχους 35,9 εκατ. ευρώ. Ποια είναι η προτεραιότητα;” διερωτήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την καταμέτρηση της ακινησίας του στόλου διαπιστώθηκε “ότι στο διάστημα από 25/07/2017 έως 31/1/2018 έχουν χαθεί 47446 μέρες κυκλοφορίας των λεωφορείων”, όπως τόνισε ο κ. Παππάς.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκε ότι λεωφορεία που είχαν αποσβεστεί λογιστικά ηλικίας 12 ή 15 ετών, εκποιούνταν είτε ως λειτουργικά (πώληση σε ΚΤΕΛ και αυτοκινητιστές), είτε ως άχρηστο υλικό (scrap). “Συγκεκριμένα στην περίοδο 2000-2016 εκποιήθηκαν – αποσύρθηκαν από τον ΟΑΣΘ 399 λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος (80%) ήταν ηλικίας 12 ετών. Τα λεωφορεία είχαν κόστος αγοράς 42.282.307,52 ευρώ και εκποιήθηκαν έναντι ποσού 860.081,58 ευρώ. Από την εμπειρία που αποκομίσαμε με την συνεργασίας μας με την ΕΛΒΟ, διαπιστώσαμε ότι με ένα κόστος 15.000 ευρώ ανά λεωφορείο, θα ήταν δυνατό τα λεωφορεία αυτά να αναταχθούν και να προσφέρουν τουλάχιστον για μία τριετία τις υπηρεσίες τους με εγγύηση συντήρησης”.

Σχέδιο για γραμμές παράλληλες στον παραλιακό άξονα 

Όπως σημείωσε ο κ. Παππάς, υπάρχει σχέδιο για γραμμές, παράλληλες στον παραλιακό άξονα χωρίς να αυξηθεί το κόμιστρο για μετεπιβίβαση ωστόσο όπως επισήμανε το σχέδιο το επεξεργάζεται ο ΟΣΕΘ χωρίς να δώσει επιπλέον πληροφορίες.

Ο κ. Παππάς επισήμανε την ανάγκη επανασχεδιασμού των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι “στόχος είναι να ελαφρυνθεί το κέντρο και να ενισχθούν οι περιφερειακές διαδρομές του πολεοδομικού συγκροτήματος”.

“Προσπαθούμε από το σημείο μηδέν να ξεκινήσουμε”

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κατηγόρησε την προηγούμενη διοίκηση καθώς όπως σημείωσε  η νυν διοίκηση είναι ‘αχθοφόρος των αμαρτιών των περασμένων ετών”.

“Δεν μπορεί να δέχομαι επίπληξη επειδή ασχολούμαι με το παρελθόν. Ήμασταν στο σημείο μηδέν και αυτό δεν μπορεί να το ξεχνάει κανένας. Προσπαθούμε από το σημείο μηδέν να ξεκινήσουμε”, πρόσθεσε.

Ερωτηθείς για την ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων με καθυστερήσεις σε δρομολόγια σημείωσε ότι “κατανοούμε απολύτως τον πόνο των πολιτών αλλά εκτός από τον πόνο των πολιτών έχουμε διαμορφώσει και ένα άλλο πολιτισμό διότι σας θυμίζω ότι την προηγούμενη περίοδο οι άνεργοι πετιόντουσαν έξω με κλωτσιές και είδαμε «απείρου κάλλους» εικόνες. Σήμερα οι δικοί μας ελεγκτές είναι σύμβουλοι των πολιτών. Δεν θέλουμε να σου βάλουμε πρόστιμο”.

Τηλεματική

Για το σύστημα τηλεματικής, τόνισε, πως έχει ανατεθεί πλέον στο νέο ανάδοχο ως προς την συντήρηση. “Για το σύστημα το ηλεκτρονικό υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία. Το κεντρικό παραμένει στον ίδιο ακόμη δεν έχουμε ετοιμαστεί για την εναλλακτική λύση. Περιμένουμε τα τεύχη από το πανεπιστήμιο της Αθήνας για να προχωρήσουμε σε συνολική αναμόρφωση με στόχο την ψηφιακή ένταξη του οργανισμού και ως όρος την τηλεματική και ως ότι την εσωτερική οργάνωση του οργανισμού”, υπογράμμισε ο κ. Παππάς.

Αναφορικά με την γραμμή 23 και την κατάργηση δύο στάσεων ο κ. Παππάς τόνισε  απαγορεύεται λεωφορείο να κάνει αναστροφή σημειώνοντας πως αυτά “γίνονται σε τριτοκοσμικές χώρες, ενώ διευκρίνισε ότι γα την εξυπηρέτηση των πολιτών που κατεβαίνουν στην Στροφή έχει μπει λεωφορείο που να τους μεταφέρει.

O ίδιος αναφέρθηκε και στην προαναγγελία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη για την εξασφάλιση 100- 150 νέων λεωφορείων σε περίπου ένα χρόνο.

Τέλος, ο κ. Παππάς αναφερόμενος στους πρώην μετόχους του ΟΑΣΘ έκανε λόγο για “επιλεκτικές συγγένειες”, ενώ παρουσίασε έγγραφο στο οποίο διαφαίνεται η σχέση των πρώην μετόχων με βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας. Σε ανακοίνωση από το γραφείο του πρώην προέδρου του ΟΑΣΘ προς τους μετόχους του Οργανισμού με ημερομηνία 17/07/2007 αναφέρεται “Η οικογένεια των συναδέλφων μετόχων δεν πρόκειται και δεν πρέπει να λησμονήσει ποτέ την τεράστια συμβολή του κ. Δημητρίου Σταμάτη στο μείζον γεγονός της υπογραφής της παράτασης της Οικονομικης Συμφωνίας Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ”.

Δείτε φωτογραφίες από το αμαξοστάσιο στη Σταυρούπουλη με λεωφορείo μετά από επισκευή απο την ΕΛΒΟ αλλά και καμένα λεωφορεία τα οποία συμπεριλαμβάνονται στην απογραφή του στόλου των λεωφορείων:

leo2.jpg

leo.jpg

leo1.jpg

πηγή: Thestival

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ