Τα κηπευτικά της Κρήτης στις αγορές του εξωτερικού, μέσω του προγράμματος Vegiterraneo

Τα κηπευτικά της Κρήτης στις αγορές του εξωτερικού, μέσω του προγράμματος Vegiterraneo

Eνημερωτική εκδήλωση για το πρόγραμμα «Vegiterraneo» πραγματοποίησαν χθες Παρασκευή 12 Απριλίου, στο ξενοδοχείο THE MEΤ στη Θεσσαλονίκη, τα μέλη του προγράμματος, στο πλαίσιο της 5ης έκθεσης οπωροκηπευτικών «Freskon», που διοργάνωσε η ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ.

Ο νέος κύκλος του κοινοτικού προγράμματος προβολής κηπευτικών, στον οποίο συμμετέχουν 627 παραγωγοί από επτά συνεταιρισμούς της Κρήτης, ξεκίνησε την 1η Απριλίου 2017  και ολοκληρώνεται το Μάρτιο του 2020. Οι αγορές-στόχοι που έχουν τεθεί είναι η Γερμανία, η Τσέχικη Δημοκρατία, η Πολωνία και η Ελλάδα, στις οποίες οι παραγωγοί δίνουν το 70% της συνολικής τους παραγωγής, ενώ το υπόλοιπο 30% κατευθύνεται σε Μ. Βρετανία, Βουλγαρία και Ρουμανία.

Οι επτά συνεταιρισμοί από την Κρήτη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Vegiterraneo» καλλιεργούν συνολικά 3.500 στρέμματα, με την ετήσια παραγωγή τους να ανέρχεται σε 100.000 τόνους κηπευτικών προϊόντων, κατά βάση τομάτες, αγγούρια και πιπεριές.

Το πρόγραμμα, που φέρει τον τίτλο «Vegiterraneo: Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης κηπευτικών (τομάτας, αγγουριού και πιπεριάς) στην εσωτερική αγορά της ΕΕ (Ελλάδα, Γερμανία, Πολωνία και Δημοκρατία της Τσεχίας)», είναι ύψους 2,946 εκατ. ευρώ.

Οι ενέργειες του προγράμματος επικεντρώνονται στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, των μονάδων ομαδικής εστίασης, των διατροφολόγων και των διαμορφωτών κοινής γνώμης, σχετικά με την αξία της μεσογειακής διατροφής και ειδικά των κηπευτικών.

Οι δύο κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι: αύξηση της αξίας των εξαγωγών κηπευτικών (τομάτας, αγγουριού, πιπεριάς και μελιτζάνας) στην Ελλάδα, στη Γερμανία, την Πολωνία και την Δημοκρατία της Τσεχίας, κάθε χρόνο, και να ενημερώσει τους καταναλωτές στις παραπάνω χώρες-στόχους προκειμένου να αποκτούν νέες γνώσεις σχετικά με την αξία των αγροτικών προϊόντων της ΕΕ.

Υπογραμμίζεται ότι για την ενημέρωση του κοινού αρχικά δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα του προγράμματος, καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, Twitter και Youtube: Vegiterraneo, που ενημερώνονται διαρκώς με φωτογραφικό υλικό και ενημερωτικό δελτίο υλοποίησης των δράσεων.

Ο κ. Αθανάσιος Ταμπαρόπουλος (δεύτερος από αριστερά) της nova cert, που υλοποιεί το πρόγραμμα, περιέγραψε τους στόχους που έχουν τεθεί. Όπως είπε μεταξύ άλλων, για την προβολή των κηπευτικών, διανεμήθηκαν 50.000 ατομικές συσκευασίες με ντομάτα, αγγούρι και πιπεριά, σε 14 σούπερ μάρκετ της Ελλάδας και Πολωνίας.

Ο κ. Σπύρος Σιγουράκης (τρίτος από αριστερά), πρόεδρος του συνεταιρισμού «Ανατολή» ανέφερε πως η συνολική παραγωγή κηπευτικών ανέρχεται στους 45.085 τόνους, εκ των οποίων ντομάτα 18.591 τόνοι, αγγούρι 18.517 τόνοι, πιπεριά 5.821 τόνοι, μελιτζάνα 2.154 τόνοι. «Παράγουμε μέσα στο χειμώνα τα προϊόντα, με καθημερινή συνεργασία γεωπόνων-παραγωγών», τόνισε.

Ο κ. Βαγγέλης Τσιμπραγάκης (τέταρτος από αριστερά), πρόεδρος του συνεταιρισμού Τιμπακίου υπογράμμισε ότι «για μας τους Κρήτες, η γεύση και η ποιότητα θέλουμε να είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της παραγωγής μας. Το πρόγραμμα μας ένωσε σε μια κοινή προσπάθεια, να προωθήσουμε τα κηπευτικά της Κρήτης.

Ο κ. Γεώργιος Χαλκιάς (πέμπτος από αριστερά), πρόεδρος του συνεταιρισμού Καντάνου Σελίνου επισήμανε ότι «έχουμε τη δυνατότητα παραγωγής εκτός εποχής. Ακολουθούμε πιστά την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία».

Όλοι ευχήθηκαν να αποκτήσουν ένα κοινό brand name όλα τα κηπευτικά της Κρήτης και συνέστησαν σε όλους να βάλουν τα κηπευτικά της Κρήτης στο τραπέζι τους, καθημερινά.

Ακολούθησε συζήτηση με τους παρεβρισκομένους ενώ προβλήθηκαν και βίντεο σχετικά με την παραγωγή των κηπευτικών, τις προδιαγραφές τους και τους κανόνες που τηρούνται.