Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
16.6 C
Thessaloniki
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
spot_img

Ενθουσίασε η όπερα «Διδώ και Αινείας» στην Αγία Πετρούπολη

Εξαιρετικές είναι οι κριτικές που απέσπασε η παραγωγή του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας «Διδώ και Αινείας» που παρουσιάστηκε την Τετάρτη (2 Οκτωβρίου) στο θέατρο StPetersburgChamberopera στην Αγία Πετρούπολη.

Οι θεατές που κατέκλυσαν το υπέροχο θέατρο δεν σταμάτησαν να χειροκροτούν τους 40 Έλληνες καλλιτέχνες οι οποίοι κέρδισαν το θαυμασμό κοινού και κριτικών.

Διθυραμβικά ήταν επίσης τα σχόλια για τη μαέστρο της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης Λίζα Ξανθοπούλου και για τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, τη διεύθυνση- διδασκαλία της οποίας είχε η Μαίρη Κωνσταντινίδου αλλά και για την σκηνοθεσία του Δημήτρη Κυανίδη.

Ο Διευθυντής του Θεάτρου StPetersburgChamberOperaEvgenyMalygin τόνισε μεταξύ άλλων ότι «οι καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην ελληνική παραγωγή επέδειξαν υψηλό επίπεδο επιδόσεων, με σεβασμό στα βασικά του συνόλου, του στυλ, της ακρίβειας και της καθαρότητα του τόνου. Μπράβο!». Η παράσταση καλύφθηκε και με ρεπορτάζ από μεγάλα κρατικά τηλεοπτικά κανάλια

(https://topspb.tv/news/2019/10/3/antichnost-pod-muzyku-barokko-v-peterburge-predstavili-operu-didona-i-enej-na-naglijskom/?fbclid=IwAR3-ddLmoCtwnTRC1gManriiG156OTzdACvhEWi7T-AX4O4PKrMXwPowCuU και https://www.ntv.ru/novosti/2239742/?fbclid=IwAR0KViiWDAJ7LrKcYWMUOrpW93-_An1My_9PwdYJLt_YqMTBER_uhJabcLI).

 

Η κριτική του ClassicalMusicNews ανέφερε, μεταξύ άλλων για τη συγκεκριμένη παράσταση, «…. Η όπερα του Purcell αντικειμενικά είναι ένα τυπικό μπαρόκ έργο βασισμένο ουσιαστικά στις αγγλικές παραδόσεις και έχει μια πολύ έμμεση σχέση με όλα τα είδη αρχαιοτήτων. Παρ ‘όλα αυτά, οι δημιουργοί του έργου προσπάθησαν με κάθε δυνατό τρόπο να συνδέσουν την οπτική του εικόνα, τόσο με την εποχή της θρυλικής αρχαιότητας όσο και με την εποχή του ώριμου μπαρόκ, στην οποία ανήκε ο συνθέτης. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα εμφανές στα κοστούμια των ανδρών, ενώ τα γυναικεία κουστούμια συνδυάζουν εκλεκτικιστικά μοτίβα διαφόρων αρχαίων μεσογειακών πολιτισμών (ενδυματολόγος Ιωάννα Μανωλεδάκη). Είναι πολυτελή και εκφραστικά, και από μόνα τους είναι ήδη σε θέση να δημιουργήσουν την απαραίτητη συναισθηματική φόρτιση για όλη τη δράση. Η σκηνογραφία του Αθανάσιου Κολάλα, αντίθετα, είναι λιτή: στο κέντρο της, κυριαρχούν δύο πολύ υψηλές στήλες, που θυμίζουν τα ερείπια των αρχαίων ναών. Μεγάλη σημασία για το σκηνογραφικό σχεδιασμό δίνεται στο παιχνίδι με το φως και το χρώμα, το φως σε σχέση με τα κοστούμια και τα διακοσμητικά στοιχεία δημιουργεί την απαραίτητη ένταση και το μυστήριο στην οπτική απόδοση. Χαριτωμένα χρυσά δέντρα, διάσπαρτα στη σκηνή, θυμίζουν τα Ηλύσια πεδία και την χώρα της θρυλικής βασίλισσας της Καρχηδονιάς. Γενικά, η σκηνογραφία της παράστασης είναι πολύ ελκυστική και εκφραστική, και δένει αρμονικά με τη μουσική δομή του έργου.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κυανίδης αποφεύγει επιτυχώς την περιττή υπερβολή: η απόδοσή του είναι από πολλές απόψεις ένα είδος τελετουργικής δράσης, γεμάτη σημασία, ένταση, αλλά εκφραστικές πινελιές και λεπτομέρειες. Σε κάποιο βαθμό, προσπαθεί να «ανακατασκευάσει το μπαρόκ θέατρο», να αναδημιουργήσει το όραμα των ανθρώπων της εποχής του Purcell για το μακρινό παρελθόν του ανθρώπινου πολιτισμού….. Η μουσική απόδοση της παράστασης αποδείχθηκε «αρμονική». Πρώτα απ ‘όλα, έχει μια εξαιρετική βάση – την υπέροχη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία έπαιξε καθαρά, με γούστο και με τέλεια ισορροπία τόσο σαν σύνολο όσο και με τους τραγουδιστές. Η γοητεία της μουσικής προέρχεται κυρίως από την επικεφαλής, την ταλαντούχα μαέστρο Λίζα Ξανθοπούλου, ικανή να σχεδιάσει δραματουργία και αρχιτεκτονική και να παρουσιάσει με ιδιαίτερη λεπτομέρεια το έργο. Η Μικτή Χορωδία της Θεσσαλονίκης τραγούδησε με σαφήνεια και μουσικότητα και με την απαιτούμενη, για το μπαρόκ ύφος, γοητεία και ελαφρότητα, έδενε απόλυτα με την ορχήστρα (Μαέστρος Μαίρη Κωνσταντινίδου). Οι τέσσερις κύριοι σολίστες μας ικανοποίησαν πλήρως…..».

Η συγκεκριμένη παραγωγή είχε παρουσιαστεί, με απόλυτη επιτυχία, στη Θεσσαλονίκη το Μάρτιο του 2018 για 9 παραστάσεις ενώ τώρα θα ταξιδέψει σε ελληνικές πόλεις.

Την Καλλιτεχνική διεύθυνση της παραγωγής έχει ο Αθανάσιος Κολαλάς.

Φέτος η παραγωγή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τουρισμού Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τη διεύθυνση της αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου.

Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Δημήτρης Κυανίδης, τα κοστούμια η ιδρυτής και πρώτη Πρόεδρος της «Όπερας Θεσσαλονίκης» Ιωάννα Μανωλεδάκη και την σκηνογραφία ο Αθανάσιος Κολαλάς.

 

Συντελεστές

Μουσική Διεύθυνση: Λίζα Ξανθοπούλου

Σκηνοθεσία- κινησιολογία: Δημήτρης Κυανίδης

Κοστούμια: Ιωάννα Μανωλεδάκη

Καλλιτεχνική επιμέλεια παραγωγής – Σκηνικά: Αθανάσιος Κολαλάς

Μουσική Διεύθυνση Χορωδίας: Μαίρη Κωνσταντινίδου

Σχεδιασμός αφίσας: Αλεξία Βαλταδώρου

Διδώ: Σοφία Μητροπούλου

Αινείας: ArmandoPuklavec

Μάγισσα: Νίκος Σπανός

Μπελίντα: Νατάσσα Κοψαχείλη

Χορωδία: Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης

Παραγωγή: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

 

Με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Τουρισμού Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ