Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
23 C
Thessaloniki
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img

Παρουσιάστηκε ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης

“Καμία φωτογραφική διάταξη, κανένας αποκλεισμός. Ένα απόλυτα λειτουργικό και αποδοτικό σχήμα που στηρίζεται στη σύγχρονη λογική του μάνατζμεντ αλλά και της πολυσύνθετης δημόσιας διοίκησης και της κείμενης νομοθεσίας”.

Τα παραπάνω τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, παρουσιάζοντας από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης τις βασικές προβλέψεις του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, που σχεδιάζεται να αποτελέσει ένα ουσιαστικό εργαλείο δουλειάς, το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της αποδοτικότητας της διοικητικής μηχανής. Η τροποποίηση του ΟΕΥ του Δήμου Θεσσαλονίκης αποτελεί το κεντρικό θέμα συζήτησης στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που είναι και η πρώτη της χρονιάς.

“Στην αποτελεσματικότητα της διοίκησης συνεισφέρουν δύο παράγοντες: το ανθρώπινο δυναμικό και η δομή του φορέα. Σήμερα προχωρούμε στην αναδιοργάνωση αυτής ακριβώς της δομής, που με την αξιοποίηση των ικανών στελεχών του Δήμου θα λειτουργεί αποτελεσματικότερα στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση έργων και στην προσφορά υπηρεσιών προς τον δημότη”, ανέφερε στην κεντρική τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τονίζοντας: “Όλα όσα κατά καιρούς σε αυτό και σε προγενέστερα συμβούλια αλλά και στην ίδια τη ζωή της πόλης αναφέρονταν ως αβελτηρίες, καθυστερήσεις, ακυρώσεις, κακοτεχνίες πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή να ελαχιστοποιηθούν, αν όχι να εξαλειφθούν. Δεν είναι μόνο θέμα πολιτικής βούλησης της διοίκησης, αλλά κυρίως αποτέλεσμα της διοικητικής δομής και της στελέχωσης”.

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας σημείωσε ότι με τις αλλαγές που εισάγονται με τον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας επιτυγχάνεται η οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών και αποφεύγονται τα προβλήματα, η σύγχυση και οι δυσλειτουργίες που συχνά δημιουργούνται από φαινόμενα επικάλυψης αρμοδιοτήτων. “Δημιουργούμε δομές που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα συντονισμού και παρακολούθησης της εξέλιξης του δημοτικού έργου”, υπογράμμισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε: “Μοναδικός μας γνώμονας ήταν και είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών χωρίς να φοβόμαστε την ευθύνη και τη δουλειά”.

Ο νέος ΟΕΥ συντάχθηκε έπειτα από εξαντλητικό διάλογο της αιρετής διοίκησης με την  υπηρεσιακή ιεραρχία του Δήμου Θεσσαλονίκης κι έπειτα από διαβούλευση με τους συλλόγους εργαζομένων.

Οι καινοτομίες του νέου Οργανισμού

Ορισμένες από τις βασικές αλλαγές που επέρχονται, σηματοδοτώντας στρατηγικές επιλογές της Δημοτικής Αρχής, όπως τις παρουσίασε ο κ. Ζέρβας, είναι οι εξής:

– Δημιουργείται ξεχωριστή Διεύθυνση Ανακύκλωσης και Κυκλικής Οικονομίας, με στόχο ο Δήμος Θεσσαλονίκης να καταστεί ο πρώτος δήμος της χώρας που θα προωθήσει την επανάχρηση, ανταποκρινόμενος στο κυρίαρχο αίτημα για προστασία του περιβάλλοντος και μείωση του όγκου των απορριμμάτων
– Συγκροτείται αυτόνομη Διεύθυνση Παιδείας, ώστε να αποτελέσει την οργανική μονάδα που θα υποδεχτεί τις νέες αρμοδιότητες που αναμένεται να εκχωρηθούν στους δήμους για τα σχολεία αλλά και θα προχωρήσει σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη σχολική στέγη
– Δημιουργείται Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου με την ένταξη των Τμημάτων Διαφάνειας και Ποιότητας. Στόχος είναι ο έλεγχος των διαδικασιών όλων των υπηρεσιών του Δήμου, ώστε αυτές να ανατροφοδοτούνται με συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση των λειτουργιών τους. Παράλληλα, μέσα από το Τμήμα Διαφάνειας θα αναδειχθεί ο ρόλος των ανοικτών δεδομένων που παρέχει ο Δήμος Θεσσαλονίκης για ερευνητικούς και οικονομικούς σκοπούς.
– Στο επίπεδο των οικονομικών υπηρεσιών δημιουργείται αυτόνομη Διεύθυνση Προμηθειών και Αποθηκών, που θα λειτουργήσει ως επισπεύδουσα υπηρεσία για τη διεξαγωγή των διαδικασιών προμηθειών στον Δήμο.
– Συγκροτείται αυτοτελές Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, για να προωθηθούν οι διαδικασίες ένταξης του Δήμου Θεσσαλονίκης σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα.
– Δημιουργείται Αυτοτελές Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Αποδήμου Ελληνισμού για την ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης διεθνώς.
– Στο επίπεδο των τεχνικών υπηρεσιών διαχωρίζονταιοι υπηρεσίες Τοπογραφίας, Γεωχωρικών Δεδομένων και Απαλλοτριώσεων από τις αμιγώς πολεοδομικές υπηρεσίες, ώστε να αποφορτιστεί το έργο των υπηρεσιακών στελεχών που ασχολούνται με την έκδοση αδειών δόμησης και τον έλεγχο της εφαρμογής τους κατά την κατασκευή.
– Σε επίπεδο θέσεων ευθύνης καταργείται η μία εκ των δύο θέσεων Γενικών Διευθυντών, καθώς η μέχρι σήμερα εφαρμογή αυτού του μοντέλου δημιούργησε εμπλοκές στη συνεργασία μεταξύ των Διευθύνσεων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ