Έως τις 31 Μαΐου οι νέες αιτήσεις για απαλλαγές τελών από τους επαγγελματίες-επιχειρηματίες

Έως τις 31 Μαΐου οι νέες αιτήσεις για απαλλαγές τελών από τους επαγγελματίες-επιχειρηματίες

Στο πλευρό των επαγγελματιών και των επιχειρηματιών που πλήττονται από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της υγειονομικής κρίσης βρίσκεται για ακόμη μία φορά ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο των μέτρων ανακούφισης που λαμβάνει, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενεργοποιεί τη διαδικασία της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για απαλλαγές από τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού από μέρους όσων διέκοψαν υποχρεωτικά τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους λόγω των μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού κατά τη δεύτερη φάση της πανδημίας.
Οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες και επιχειρηματίες θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν την αίτησή τους, ώστε να τύχουν της προβλεπόμενης απαλλαγής από τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού μέχρι και τις 31 Μαΐου 2021.
Όπως εξήγησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας, η απαλλαγή αφορά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο βρίσκονται σε ισχύ οι περιορισμοί από τις 6 Νοεμβρίου 2020 κι έπειτα. Σύμφωνα με τον κ. Κούπκα, σε περίπτωση που έχουν καταβληθεί ποσά για το διάστημα κατά το οποίο ισχύει η απαλλαγή θα υπάρξει συμψηφισμός με μελλοντικές απαιτήσεις. Σημειώνεται ότι αντίστοιχη ρύθμιση είχε τεθεί σε ισχύ από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης και για τους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες που είχαν αναστείλει τις δραστηριότητές τους και κατά την πρώτη φάση της υγειονομικής κρίσης, την περασμένη άνοιξη.
“Η στήριξη του επιχειρείν βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο της πολιτικής της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Μέσα από δέσμη μέτρων στεκόμαστε έμπρακτα στο πλευρό των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών που έχουν πληγεί λόγω της παρατεταμένης υγειονομικής κρίσης”, ανέφερε σχετικά ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών.
Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργο Αβαρλή, στο πλαίσιο της ψηφιακής στρατηγικής του Δήμου Θεσσαλονίκης η σχετική διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά. Όπως διευκρίνισε ο κ. Αβαρλής, οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες και επιχειρηματίες θα μπορούν να διεκπεραιώνουν μέσω διαδικτύου και της ιστοσελίδας του Δήμου Θεσσαλονίκης τη διαδικασία αυτή, η οποία και ενεργοποιείται στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 787/30-11-2020 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, σε εφαρμογή της από 20-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Ειδικότερα, όσοι διέκοψαν υποχρεωτικά τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους θα μπορούν μέχρι και τις 31 Μαΐου να καταθέτουν αίτηση για την απαλλαγή δημοτικών τελών μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου Θεσσαλονίκης www.thessaloniki.gr (αρχική σελίδα), ακολουθώντας την παραπομπή “Απαλλαγές δημοτικών τελών επιχειρήσεων λόγω covid”.
Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
– Αντίγραφο του τελευταίου λογαριασμού (όλες οι σελίδες) ΔΕΗ ή εναλλακτικού παρόχου.
– Έντυπο δήλωσης αναστολής που υποβλήθηκε στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, από το οποίο να προκύπτουν οι ΚΑΔ της επιχείρησης και να τεκμαίρεται η ολοσχερής διακοπή της λειτουργίας της (και η ημερομηνία έναρξης της διακοπής) – Απαιτείται εκτυπωμένο αντίγραφο ή στιγμιότυπο οθόνης (print screen-screenshot) από το ΕΡΓΑΝΗ.