Η Όπερα «Don Giovanni» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η Όπερα «Don Giovanni» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Στις 27 Νοεμβρίου 2021 το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης «ανεβάζει» για πρώτη φορά στους χώρους του την αριστουργηματική όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ με τίτλο «Don Giovanni», η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Local Assets ex ploitation for the development of per ipheralinter cultural cross border capacity» (RENOVATION) που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Συνεργασίας INTERREG VA «Ελλάδα – Βουλγαρία 2014 – 2020».

Επίσης, η παραγωγή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους Δήμους Λαγκαδά και Hadjidimovo, την StateOperaPlovdivκαι τη Όπερα Δωματίου Blagoevgrad.

Συνολικά θα πραγματοποιηθούν τέσσερις παραστάσεις με την είσοδο να είναι ελεύθερη για το κοινό και την πρεμιέρα να είναι προγραμματισμένη το Σάββατο 27 Νοεμβρίου. Θα ακολουθήσουν άλλες τρεις την Τετάρτη 01 Δεκεμβρίου, την Παρασκευή 03 Δεκεμβρίου και την Κυριακή 05 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής (Κτήριο Μ2, ώρα: 20.00)

Η όπερα «Don Giovanni» αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα δημιουργήματα του δυτικού πολιτισμού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από τον θρύλο του γνωστού καρδιοκατακτητή «Don Juan». Η σκηνοθεσία φέρει την υπογραφή του διακεκριμένου σκηνοθέτη Michal Znaniecki και συμμετέχουν διάσημοι Έλληνες λυρικοί τραγουδιστές και συντελεστές τόσο από την Ελλάδα όσο και από τη Βουλγαρία.

Σε μήνυμά του ο σκηνοθέτης MichalZnanieckiσημειώνει πως «η όπερα των Mozart/Da Ponte είναι άκρως αντιφατική. Ο DonGiovanni δεν κατακτά καμία γυναίκα. Αν και προσπαθεί, αποπλανεί, κακομεταχειρίζεται, σε γενικές γραμμές… αποτυγχάνει. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο ενός ερωτομανή. Τίποτα δεν συμβαίνει όπως θα ήθελε. Καμία γυναίκα δεν πέφτει στην αγκαλιά του. Η Elvira, η Zerlina, η Anna, όλες τον ακολουθούν από εκδίκηση, όπως οι Ερινύες στις ελληνικές τραγωδίες».

Την ίδια στιγμή παρατηρεί ότι «ο Μότσαρτ προέβλεψε την ισορροπία της σύγχρονης κοινωνίας, όπου οι γυναίκες θα έχουν ηγετικό ρόλο. Είναι τόσο οικουμενικός που δεν χρειάζεται σύγχρονη σκηνοθεσία. Είναι ταυτόχρονα αφηρημένος και σουρεαλιστικός, όπως ακριβώς είναι και ο κόσμος μας».

 

Συντελεστές:

Διεύθυνση Ορχήστρας: Παναγιώτης Διαμαντής

Σκηνοθεσία:Michal Znaniecki

Σκηνογραφία: Luigi Scoglio

Κοστούμια: Michal Znaniecki

Χορογραφία: Diana Theocharidis

Φωτισμοί:DariuszAlbrycht

Σχεδιασμός βιντεοπροβολών: Karolina Jacewicz

Βοηθός σκηνοθέτη και σκηνογράφου: Μαρία Καβαλιώτη

Μουσική προετοιμασία: Ευτυχία Βενιωτά

Μουσική προετοιμασία: Κατερίνα Σακέττα

 

Διανομή:

Ντον Τζιοβάννι: Διονύσης Σούρμπης

Ντόνα Άννα: ΣιρανούςΤσαλικιάν

Ντον Οττάβιος: Χρήστος Κεχρής

Διοικητής (Ντον Πέντρο): Κωνσταντίνος Κατσάρας

Ντόνα Ελβίρα: Σοφία Μητροπούλου

Λεπορέλλο:PlamenKumpikov

Μαζέττο: Armando Puklavec

Τσερλίνα:Χρύσα Μαλιαμάνη

 

Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης

Διδασκαλία χορωδίας: Μαίρη Κωνσταντινίδου

 

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

 

Όλες οι παραγωγές είναι covid free καθώς οι θεατές εισέρχονται στους χώρους του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο, με ισχύ έως 180 ημέρες μετά από αυτόν.Για ανήλικους από 4 έως 17 ετών χρειάζεται self-test 24 ωρών.

Εντός των χώρων του Οργανισμού τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, ενώ είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

Για το σύνολο των παραστάσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης μπορείτε να ενημερωθείτε στο www.tch.gr