Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
21.5 C
Thessaloniki
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
spot_img

Ο απολαυστικός «Ντετέκτιβ» του Πήτερ Σάφερ – Μια κωμωδία για τον έρωτα στο Βασιλικό Θέατρο

Με χιούμορ και αγάπη για τις ανθρώπινες σχέσεις, ο «Ντετέκτιβ» του Πήτερ Σάφερ κυκλοφορεί πλέον στο Βασιλικό θέατρο και δημιουργεί πολύ θετικά συναισθήματα. Η νέα παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Έφης Δρόσου, αποτελεί μια κωμική ιστορία έρωτα και απιστίας, εμπλουτισμένη με στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος και φάρσας.

Η παράσταση, εμπλουτισμένη, με έντονο άρωμα της δεκαετίας του ’60, υπονομεύει τις κοινωνικές συμβάσεις και ισορροπεί ανάμεσα στην κωμωδία και την κοινωνική σάτιρα. Οι θεατές παρακολουθούν ζητήματα που απασχολούν διαχρονικά τις ανθρώπινες σχέσεις και πώς αυτές εξελίσσονται.

Το κοινό γελά και απολαμβάνει την ιστορία επανασύνδεσης του ζευγαριού που επιχειρεί ο «Ντετέκτιβ». Την ίδια ώρα προβληματίζεται για τα θέματα που θίγονται επί σκηνής και απασχολούν όλα τα ζευγάρια και ταυτόχρονα διασκεδάζει με την υπέροχη μουσική που βοηθάει στην εξέλιξη της υπόθεσης.

 

Η παράσταση

Η Μπελίντα διασχίζει τους δρόμους της πόλης και ξοδεύει τον χρόνο της σε άσκοπους περιπάτους. Την ίδια ώρα, ο σύζυγός της, τρελαμένος από τη ζήλια, αναθέτει σε έναν ντετέκτιβ την παρακολούθησή της. Ένας εκκεντρικός τύπος την ακολουθεί σε όλες τις διαδρομές της… ή μήπως τον ακολουθεί εκείνη; Οι δυο τους αναπτύσσουν μια παράδοξη, σιωπηλή σχέση.

 

Το έργο

Ο «Ντετέκτιβ» παίχτηκε για πρώτη φορά το 1962 στο Globe Theatre με τον Kenneth Williams και τη Maggie Smith. Ο αγγλικός τίτλος του έργου είναι «The Public Eye» και συνήθως ανεβαίνει μαζί με ένα ακόμη μονόπρακτο, γραμμένο την ίδια χρονιά, με τίτλο «The Private Ear». Το μονόπρακτο «The Public Eye» έγινε ταινία, με τίτλο «Follow Me!», το 1972, σε σενάριο του ίδιου του Σάφερ και σκηνοθεσία του Carol Reed. Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Mia Farrow, ο Topol και ο Michael Jayston.

Στην Ελλάδα τα δύο μονόπρακτα, «The Private Ear» και «The Public Eye», παίχτηκαν πρώτη φορά μαζί στο θέατρο «Ακάδημος» από τον θίασο Γιάννη Φέρτη και Ξένιας Καλογεροπούλου, τη θεατρική περίοδο 1966 -1967, με τίτλο «Η Αφροδίτη και ο Ντετέκτιβ». Το έργο προβλήθηκε και από «Το θέατρο της Δευτέρας», το 1976.

 

Ο συγγραφέας Πήτερ Σάφερ

Γεννήθηκε στο Λίβερπουλ της Μεγάλης Βρετανίας το 1926. Θεωρείται ένας από τους πολύ σημαντικούς σύγχρονους βρετανούς δραματουργούς και το έργο του έχει αναγνωριστεί διεθνώς και έχει τιμηθεί με κορυφαία θεατρικά και κινηματογραφικά βραβεία. Η τεράστια εμπορική επιτυχία που σημείωνε ο συγγραφέας ήταν ένα στοιχείο που, στα μάτια της κριτικής, υπονόμευε την καλλιτεχνική αξία της δουλειάς του. Ο Πήτερ Σάφερ, με την εξαιρετική ικανότητα που διέθετε, να προσαρμόζει τη γραφή του σε διαφορετικά θεατρικά είδη, μεταπηδούσε με ευκολία από τα φιλοσοφικά δράματα στις ελαφριές κωμωδίες. Η σφικτή δομή και η σταδιακή ανάπτυξη της πλοκής των έργων του, καθώς και ο εξαιρετικός έλεγχος πάνω στο υλικό του (στις καταστάσεις και στους χαρακτήρες που έπλαθε), έφερναν τα κείμενά του πολύ κοντά στα πρότυπα του καλοφτιαγμένου έργου. Η μαεστρία με την οποία χειριζόταν τη γλώσσα, οι κομψοί διάλογοι και η ικανότητα που τον διέκρινε στην ανάπτυξη μιας ιστορίας, είναι ορισμένα από τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν τη δουλειά του. Γράφοντας σε μια εποχή που στο βρετανικό θέατρο η κυρίαρχη τάση ήταν η ενασχόληση με πολιτικά ζητήματα (και μάλιστα υπό το πρίσμα της αριστερής ματιάς), ο Σάφερ κατάφερε να καταξιωθεί επιμένοντας στο δικό του προσωπικό στυλ.

 

Σκηνοθετικό σημείωμα

Γιατί τον ντετέκτιβ-που κανονικά ο τίτλος του είναι δημόσιο μάτι; Το δημόσιο μάτι, οι νοοτροπίες, οι εμμονές, τα πρέπει ,ο κοινός νους. Από το ’60τί άλλαξε; Τί ξεπεράσαμε; Ο πολιτισμός και οι γνώσεις, μας βοήθησαν στο να γίνουμε πιο ελεύθεροι; Ο Σάφερ έξυπνος, μας προσφέρει γρήγορα το πρώτο χαμόγελο που σύντομα γίνεται γέλιο .Όλοι έχουν μυστικά,όλοι φορούν προσωπεία, όλοι είναι ένοχοι και αθώοι μαζί. Ένα κείμενο γεμάτο ανατροπές με έντονο το κωμικό στοιχείο και βαθιές βουτιές στην εξομολογητική διάθεση των χαρακτήρων.

 

Έφη Δρόσου

 

 

Συντελεστές

Μετάφραση/ Σκηνοθεσία: Έφη Δρόσου

Σκηνογραφική Επιμέλεια: Δανάη Πανά

Κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας

Μουσική: Στέλιος Ντάρας

Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος

VideoArt: Βαλλεντίνα Κόπτη

Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη

 

Διανομή

Τζούλιαν: Δημήτρης Διακοσάββας

Τσαρλς: Θοδωρής Πολυζώνης

Μπελίντα: Νατάσσα Δαλιάκα

 

Πληροφορίες

Βασιλικό Θέατρο (πλ. Λευκού Πύργου)

Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά, χωρίς διάλειμμα

Παραστάσεις: Τετάρτη, Κυριακή (19.00), Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο (21.00).

Προπώληση: www.ntng.gr | VIVA.GR | 11876 |WIND| PUBLIC| MEDIAMARKT

Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου:

Δευτέρα – Κυριακή (08:30-21:30)

Εκδοτήριο ΕΜΣ:

Τετάρτη- Κυριακή (14.00- 21.30)

Εκδοτήριο Μονής Λαζαριστών:

Τετάρτη- Κυριακή (14.00- 21.30)

Εκδοτήριο ΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους:

Τρίτη- Σάββατο (11:00- 19:00)

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 13€

Άνω των 65 ετών: 10€

Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (θέσεις Α’ εξώστη, Φοιτητικό/ πολύτεκνοι) – Θέσεις Β’ Εξώστη 5€

Ομαδικό εισιτήριο (για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων): 8€. Απαραίτητη η προαγορά των εισιτηρίων, κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης (Δευτέρα- Παρασκευή, πρωινές ώρες τηλ.: 2315200012).

Άνεργοι: 5€

ΑΜΕΑ: Δωρεάν με έκδοση εισιτήριου από τα ταμεία έως και 2 ώρες πριν από την παράσταση αυστηρά, με την επίδειξη σχετικής κάρτας.

Ατέλειες: Δωρεάν 10 θέσεις ανά παράσταση με έκδοση εισιτήριου  από τα ταμεία έως και 2 ώρες πριν από την παράσταση αυστηρά

 

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | www.ntng.gr |Τ. 2315 200 200

 

*Οι σκηνές του ΚΘΒΕ λειτουργούν ως covid free χώροι για θεατές που έχουν εμβολιαστεί κατά της COVID-19 ή έχουν νοσήσει πρόσφατα. Για την παρακολούθηση των παραστάσεων είναι απαραίτητη η επίδειξη εμπρόθεσμου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, και πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Η είσοδος σε παιδιά και εφήβους από 4 έως 17 ετών, επιτρέπεται εναλλακτικά και με τη δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test). του τελευταίου 24ώρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ