Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
23 C
Thessaloniki
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img

Παρουσίαση βιβλίου: «Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε», του Άρη Χατζηστεφάνου

Το βιβλίο «Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε», του Άρη Χατζηστεφάνου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τόπος, θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022, ώρα 19.00′, στο βιβλιοπωλείο – πολυχώρο Μαλλιάρης- Παιδεία “Ανατόλια” (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα).

Θα μιλήσουν οι:

  • Αντώνης Σκαμνάκης, αν. καθηγητής του ΑΠΘ
  • Απόστολος Λυκεσάς, δημοσιογράφος-συγγραφέας
  • Χρήστος Αβραμίδης, δημοσιογράφος
  • και ο συγγραφέας του βιβλίου, Άρης Χατζηστεφάνου.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Στην Αθήνα η παρουσίαση του βιβλίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (7 μ.μ) στο Σινέ Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) με ομιλητές τους: Γιώργο Πλειό (καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Χριστόφορος Ζαραλίκος (ηθοποιός), Ελευθερία Κουμάντου (δημοσιογράφος) και τον συγγραφέα του βιβλίου, Άρη Χατζηστεφάνου.

Το βιβλίο, που βρέθηκε από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του στα ευπώλητα μεγάλων βιβλιοπωλείων, αποτελεί ένα πρακτικό οδηγό για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.

Στο βιβλίο ο  Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών, σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης.

Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς «ξεπλένονται» τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη, αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση, μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;

Τo βιβλίο προλογίζει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το εξώφυλλο σχεδίασε ο Δημήτρης Αρβανίτης και την επιμέλεια έκανε η Μαριάννα Τζιαντζή. Περιλαμβάνει σε κάθε κεφάλαιο QR-code που οδηγούν σε βίντεο, φωτογραφίες, podcast και ενεργά link για όλες τις πηγές και τη βιβλιογραφία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ