Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
24.4 C
Thessaloniki
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img

Το αδιαχώρητο στην παρουσίαση του βιβλίου του Άρη Χατζηστεφάνου στον Πολυχώρο Μαλλιάρης-Παιδεία “Ανατόλια”

Το αδιαχώρητο σημειώθηκε απόψε (30/11) στην αίθουσα εκδηλώσεων του πολυχώρου Μαλλιάρης- Παιδεία “Ανατόλια” (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα), κατά την παρουσίαση του βιβλίου «Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε», του Άρη Χατζηστεφάνου (εκδόσεις Τόπος). Η εκδήλωση έγινε στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα, η οποία κατακλύστηκε από φίλους και αναγνώστες του συγγραφέα, που έσπευσαν να ακούσουν τον αγαπημένο τους  δημοσιογράφο – συγγραφέα και τους αξιόλογους ομιλητές να περιγράφουν και να αναλύουν το περιεχόμενο του βιβλίου, να σχολιάζουν ζητήματα ελέγχου των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας ανά τον κόσμο και φυσικά τις τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας, οι οποίες παρουσιάζονται και στις σελίδες του βιβλίου.

Ο κ. Αντώνης Σκαμνάκης, αν. καθηγητής του ΑΠΘ, μέσω οθόνης και οι δημοσιογράφοι κ. Απόστολος Λυκεσάς και κ. Χρήστος Αβραμίδης, έδωσαν με σαφήνια τα βασικά συστατικά της γραφής του  Άρη Χατζηστεφάνου, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε σε περιστατικά της επικαιρότητας που επαληθεύουν τα συμπεράσματα των ομιλητών.

Ακολούθησε συζήτηση του συγγραφέα και των ομιλητών με το κοινό και τέλος ο κ. Χατζηστεφάνου υπέγραψε αντίτυπα του βιβλίου του.

 

Από αριστερά Άρης Χατζηστεφάνου, Απόστολος Λυκεσάς, Χρήστος Αβραμίδης

Το βιβλίο χαρακτηρίζεται ως ένας πρακτικός οδηγός για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.

Στο βιβλίο ο  Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών, σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης.

Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς «ξεπλένονται» τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη, αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση, μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;

Τo βιβλίο προλογίζει ο Γιώργος Πλειός, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το εξώφυλλο σχεδίασε ο Δημήτρης Αρβανίτης και την επιμέλεια έκανε η Μαριάννα Τζιαντζή. Περιλαμβάνει σε κάθε κεφάλαιο QR-code που οδηγούν σε βίντεο, φωτογραφίες, podcast και ενεργά link για όλες τις πηγές και τη βιβλιογραφία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ