Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024
28.5 C
Thessaloniki
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024
spot_img

Απρίλιος στα Μνημεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της Θεσσαλονίκης

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης ξεκινά τον Απρίλιο την υλοποίηση ενός νέου εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Επταπύργιο: ένα ταξίδι στον χρόνο». Το πρόγραμμα, διάρκειας δύο ωρών, απευθύνεται σε σχολικές ομάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (αριθμός ατόμων: ένα σχολικό τμήμα μέχρι 25 μαθητές) και θα υλοποιείται στο Επταπύργιο κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2023, τις πρωινές ώρες από Δευτέρα έως Παρασκευή.

Στόχοι του προγράμματος είναι να προσεγγίσουν οι μαθητές με βιωματικό τρόπο το Επταπύργιο και τις χρήσεις του από τα βυζαντινά χρόνια μέχρι τη σύγχρονη εποχή, να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική και τον διάκοσμό του και να ανιχνεύσουν τις κατασκευαστικές του φάσεις μέσα από ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν, ενώ απαραίτητη είναι η τηλεφωνική κράτηση στο τηλ. 2313 310439 (υπεύθυνη: Χαρά Σαρρηγιαννίδου).

 

Την Κυριακή 2 Απριλίου 2023, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για τον Αυτισμό, ο Λευκός Πύργος θα φωτιστεί σε μπλε χρώματα με πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων.

Την Κυριακή 9 Απριλίου 2023  και ώρα 11:30 η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης σας προσκαλεί σ’ έναν «Κυριακάτικο περίπατο» στη Μονή Βλατάδων.

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο 2313310400,     3-6/4, 12:00-13:00.

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της διαδικτυακής δράσης «Ιστορίες της πόλης», παρουσιάζει κάθε μήνα σύντομες ιστορίες, μικρές  αφηγήσεις για περιοχές, μνημεία και μεμονωμένα ευρήματα της Θεσσαλονίκης, με στόχο να φωτίσει άγνωστες πτυχές της ιστορίας και της πορείας της πόλης στον χώρο και τον χρόνο. Η ιστορία του Απριλίου με τίτλο «Γραπτοί φυλλοφόροι σταυροί με κρυπτογράμματα στον βυζαντινό ναό Αγίου Παντελεήμονα Θεσσαλονίκης» θα δημοσιοποιηθεί τη Μεγάλη Πέμπτη.

Συνεχίζεται η παρουσίαση έργων της κεντρικής έκθεσης της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με τίτλο «Being as Communion» σε δύο μνημεία αρμοδιότητας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, το Επταπύργιο και το Γενί Τζαμί. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα πλέον των 25 Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και διεξάγεται σε περισσότερους από 8 χώρους της πόλης. Ο γενικός θεματικός άξονας της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης είναι η «Γεωκουλτούρα».

Όσον αφορά στη συμμετοχή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, φιλοξενούνται στο Επταπύργιο έργα της Πάκυς Βλασσοπούλου, του  Κώστα Ρουσσάκη και της Ana Vaz και στο Γενί Τζαμί ένα έργο της Alexandra Paperno.

Διάρκεια έκθεσης: έως 21 Μαΐου 2023

Για περισσότερες πληροφορίες, βλ.

https://biennale8.gr/

 

Συνεχίζεται η παρουσίαση της έκθεσης «Θεσσαλονίκη 1922: Μνημεία και Πρόσφυγες» στο Γενί Τζαμί. Η έκθεση διοργανώθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για  την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και παρουσιάστηκε στη Ροτόντα. Μετά την ολοκλήρωσή της η Υπηρεσία μας επιμελήθηκε εκ νέου το υλικό, προκειμένου η πρώτη ενότητα της έκθεσης που αφορά στη Μικρασιατική Εκστρατεία, τον ξεριζωμό από τα πάτρια εδάφη, το ταξίδι προς την Ελλάδα και την εγκατάσταση των προσφύγων στη Θεσσαλονίκη και τα μνημεία της να παρουσιαστεί στο Γενί Τζαμί.

Μέσα από πλούσιο εικονογραφικό υλικό, ταχυδρομικά δελτάρια και αποκόμματα εφημερίδων, αποτυπώνεται η εικόνα της πόλης κατά την κρίσιμη δεκαετία 1912-1922, στη διάρκεια της οποίας, τα μνημεία, μετά την απελευθέρωση, έγιναν τόποι εγκατάστασης πολλών προσφύγων, είτε από τις βαλκανικές χώρες (1912-1917), είτε πυρόπληκτων μετά την πυρκαγιά του 1917, είτε της Μικρασιατικής Καταστροφής (1919-1922), που αποτελεί και την κορύφωση της περιόδου αυτής. Στο δεύτερο μέρος της ίδιας ενότητας παρουσιάζεται η Μικρασιατική Εκστρατεία και ειδικότερα, η απομάκρυνση των προσφύγων από την Ανατολική Θράκη, καθώς και το ταξίδι της προσφυγιάς προς τη Θεσσαλονίκη. Η ενότητα ολοκληρώνεται με την εγκατάσταση στην πόλη, και ειδικότερα στην περιοχή  της ακρόπολης, όπου κτίστηκε σειρά πρόχειρων κατασκευών και οικιών σε επαφή με τα βυζαντινά οχυρωματικά τείχη, αλλά και σε ναούς, και ιδίως στον ναό της Αχειροποιήτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ