Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράφηκε, σήμερα 4/10 στο σταθμό Αγία Σοφία του μετρό Θεσσαλονίκης, η σύμβαση, ύψους 250 εκ. ευρώ, ανάμεσα στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ και τη γαλλοϊταλική κοινοπραξία THEMA, η οποία θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης για τα επόμενα 11 χρόνια.
Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του σταθμού και ακολούθως κατέβηκε με τις κυλιόμενες σκάλες στον κυρίως χώρο του σταθμού, στο χώρο της εκδήλωσης.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι σήμερα ολοκληρώνεται “μια τολμηρή απόφαση”, που “είχε συμφωνηθεί και με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών”, να χρησιμοποιηθεί “ιδιωτική τεχνογνωσία, η καλύτερη σε ευρωπαϊκό επίπεδο” για να εξασφαλιστεί η “απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία” αυτού “του σημαντικότατου έργου υποδομής” και συνέχισε: “Αλλά, ταυτόχρονα, να εξασφαλίσουμε ότι για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη και η συντήρηση του έργου αυτού”
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως οι παρεμβάσεις που αφορούν στη Θεσσαλονίκη προφανώς δεν σταματούν με την ολοκλήρωση του μετρό, κάνοντας ειδική αναφορά στο Fly Over, ένα έργο που χαρακτήρισε άκρως απαραίτητο, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κίνηση στον περιφερειακό και θα λειτουργήσει χωρίς διόδια, δηλαδή χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για τους πολίτες. Όπως είπε, υπό την επίβλεψη του υπουργείου και με τον συντονισμό του υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις, ειδικά το πρώτο κρίσιμο διάστημα και ανακοίνωσε την απόφασή του για την απόσπαση στη Θεσσαλονίκη 100 στελεχών της αστυνομίας, που θα ενισχύσουν τη δύναμη της Τροχαίας.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
«Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση ενός από τα σημαντικότερα έργα που έχουν γίνει στην πατρίδα μας, τη λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την τελετή υπογραφής της Σύμβασης για τη λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι το έργο υλοποιείται στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ».
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εγγυάται πως το κράτος έχει συνέχεια και συνέπεια. Σχεδιάζει, δρομολογεί και παραδίδει στους πολίτες έργα στρατηγικής σημασίας, που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους και αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τις υποχρεώσεις του Αναδόχου, όπως απορρέουν από τη σύμβαση, τονίζοντας ότι προκρίθηκε η λύση της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και υιοθετήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, προκειμένου η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου να γίνεται με τον πλέον εύρυθμο και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται υπηρεσίες υψηλής ποιότητας προς το επιβατικό κοινό.
«Η Θεσσαλονίκη, το 2024, θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μεταφοράς που θα εξασφαλίσει γρήγορες, άνετες, ασφαλείς, φθηνές και ‘‘πράσινες’’ μετακινήσεις σε όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα, αναδεικνύει την ιστορία της και αποκτά έναν σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, που αναβαθμίζει τον γεωπολιτικό της ρόλο, ως μια δυναμική και εξωστρεφής μητρόπολη, όχι μόνο της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.
Στις αρχαιολογικές ανασκαφές που έφεραν στο φως περί τα 300.000 κινητά ευρήματα αναφέρθηκε η υπουργός πολιτισμού κ. Μενδώνη.
Στην εκδήλωση παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρηστος Σταϊκούρας, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδωνη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχίαος, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιάννης Ξιφαράς, ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο πρώην γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης, βουλευτές, ο διευθύνων σύμβουλος της “Ελληνικό Μέτρο” Νίκος Κουρετας και εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας (Thema Α.Ε.).
– Στο μεταξύ συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Άγαλμα του Βενιζέλου και πορεία μέχρι το σταθμό Αγίας Σοφίας, πραγματοποίησαν μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κι άλλων αριστερών οργανώσεων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υπογραφή της σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία.
«Άλλη μια σημαντική ημέρα, που επιβεβαιώνει την πρόοδο και την προοπτική της πόλης μας. Οι Θεσσαλονικείς παίρνουμε πίσω την πλατεία Αγίας Σοφίας, έναν χώρο τον οποίο είχαμε στερηθεί για δεκαπέντε χρόνια, καθώς παρέμενε κρυμμένος πίσω από λαμαρίνες. Η αναβαθμισμένη πλατεία Αγίας Σοφίας, όπου η αρχή ‘και μετρό και αρχαία’ γίνεται πράξη, όπου οι προτομές των Μακεδονομάχων καταλαμβάνουν περίοπτη θέση στον φυσικό τους χώρο κι όπου μια σύγχρονη παιδική χαρά λειτουργεί ως τόπος συνάντησης για τη γειτονιά, αντανακλά την αντίληψή μας για τον δημόσιο χώρο.
Σήμερα όμως υπογράφεται και η σύμβαση για τη διαχείριση, τη συντήρηση και τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, μια αναμφίβολα θετική εξέλιξη, που επαναφέρει όμως το ερώτημα για το ποια θα είναι η ακριβής ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του μετρό».