Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα 19/2 στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης.
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Οι παρεμβάσεις αφορούν σε:
- Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
- Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.
- Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
- Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
- Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
- Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.
«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κ. Μιχάλης Μπεκίρης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης, η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού κ. Κώστας Κουτσούκος και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ κ. Ντίνος Μπενρουμπή.
Όσον αφορά την ενίσχυση των συγκοινωνιών, ο κ. Σταϊκούρας είπε:
1ον. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024.
Το χρονοδιάγραμμα τηρείται.
Ενδεικτικά, μετά από τη συνάντησή μας θα μεταβούμε στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, όπου θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης.
2ον. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη.
3ον. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.
4ον. Ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς.
Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών, έως το τέλος του 2024.
Δηλαδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προσδιορίζεται για τον εφετινό Νοέμβριο.
Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά.
Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία.
Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).
Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022.
Αυτές είναι 6 πρόσθετες παρεμβάσεις για να περιορίσουμε το υφιστάμενο πρόβλημα.
Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για θέματα Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε ότι: «Σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα των μεταφορών μετά την παράδοση της κύρια γραμμής του Μετρό. Ήδη, υλοποιείται η αναδιάρθρωση και ο ανασχεδιασμός των γραμμών και μάλιστα ορόσημο της συγκεκριμένης μελέτης είναι το καλοκαίρι του 2024. Οι πρωτοβουλίες μας αντανακλούν τη δέσμευσή μας για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών».
«Η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει ξανά να αντιμετωπίζει πρόβλημα κυκλοφοριακό. Εάν δόθηκε εσφαλμένα η εντύπωση στη διάρκεια της κρίσης και στη διάρκεια του κορωνοϊού ότι τα πράγματα βαίνουν καλώς και ότι το μόνο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης ήταν οι καταλήψεις από τα εργοτάξια του μετρό ήταν λάθος. Η κυκλοφορία αυξάνεται και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, τα αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται και η μόνη λύση ήταν, εκτός των συγκεκριμένων παρεμβάσεων, η μόνη λύση για την αποτροπή της εισόδου αυτοκινήτων στο κέντρο ήταν να επεκταθεί ο περιφερειακός. Επελέγη η λύση του Flyover η οποία είναι αυτή που θα επιτρέψει να μην ζούμε σε τρία χρόνια από σήμερα -τον Μάιο του 2027 θα τελειώσουν οι εργασίες- συνθήκες όπως αυτές οι οποίες διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν σήμερα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος .
«Οι δράσεις και παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν στην κατεύθυνση ακριβώς της βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών. Από την άλλη έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις από αλλά συναρμόδια Υπουργεία, όπως το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει ενισχύσει πολύ σημαντικά την Τροχαία της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή 150 στελέχη της Τροχαίας εποπτεύουν τους βασικούς οδικούς άξονες πόλης, προκειμένου να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων», τόνισε ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης.