Δευτέρα, 24 Μαρτίου, 2025
14.3 C
Thessaloniki
Δευτέρα, 24 Μαρτίου, 2025
spot_img

Έφθασε στη “Νομαρχία” ο “Φρίξος”, ο δεύτερος μετροπόντικας του μετρό

Στον σταθμό «Νομαρχία», στη γραμμή της επέκτασης Καλαμαριάς του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε μετά τις 19.00΄ο δεύτερος «μετροπόντικας» (ΤΒΜ «Φρίξος»), κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.

Το έργο της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77 χλμ. περίπου και 5 σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Ν. Κρήνη» και «Μίκρα»).

Από τον σταθμό «Μίκρα» μέχρι το σταθμό «Νομαρχία» έχουν κατασκευαστεί και οι δυο σήραγγες. Το πρώτο ΤΒΜ «Έλλη» έχει ήδη εκκινήσει την τελευταία διαδρομή στο τμήμα από το σταθμό «Νομαρχία» μέχρι το σταθμό «25η Μαρτίου», ενώ το υπολειπόμενο μήκος σηράγγων προς διάνοιξη είναι:

1ο ΤΒΜ (Έλλη): 620 μέτρα
2ο ΤΒΜ (Φρίξος) : 949 μέτρα

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό ΑΕ, οι σήραγγες θα ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι.

Κατά την τελετή άφιξης του ΤΒΜ «Φρίξος» στο σταθμό παρόντες ήταν: ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, κ. Σωκράτης Φάμελλος, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης, κ. Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο Βουλευτής Ανεξάρτητων Ελλήνων Α΄ Θεσσαλονίκης, κ. Κώστας Ζουράρις, η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Καθηγητής, Γιάννης Μυλόπουλος, η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Βούλα Πατουλίδου, ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, κ. Σάββας Παναγιωτίδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, κ. Ιωάννης Τσιώνας, καθώς και στελέχη της Αναδόχου Κοινοπραξίας.

Μετά το πέρας της τελετής άφιξης του Μηχανήματος Ολομέτωπης Κοπής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε:

«Παρακολουθήσαμε τον δεύτερο μετροπόντικα να φτάνει στον τελευταίο σταθμό, πριν τη συμβολή της επέκτασης με τη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης. Η εκτίμηση που έχουμε, αν δεν βρεθούν προβλήματα στο έδαφος, είναι ότι μέσα στο καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων. Επομένως, το μετρό της Θεσσαλονίκης πλέον τελειώνει με την επέκτασή του –ευτυχώς- και θα είμαστε πολύ σύντομα πάλι μαζί, για να έχουμε την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας.

Για την επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες. Δεν ξεκίνησε απλά η διαβούλευση. Ολοκληρώνεται η διαβούλευση. Η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα, όπου γίνονται επεκτάσεις του μετρό, με την νέα νομοθεσία που έχουμε και την ευελιξία, που μπορούμε να έχουμε. Δεν θέλουμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Δεν μπορεί, δηλαδή, να ξεκινήσει ένα έργο και να δεσμεύει για δεκαετίες την πόλη το συγκοινωνιακό έργο, το περιβάλλον και όλα τα υπόλοιπα, όπως έχουν οι Θεσσαλονικείς βιώσει στην καθημερινότητά τους πάνω από 10 χρόνια. Άρα, πρώτα θα ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες, οι αδειοδοτήσεις, οι μελέτες και στη συνέχεια θα ξεκινήσει το έργο των επεκτάσεων, τόσο προς τις δυτικές συνοικίες όσο και προς το αεροδρόμιο.

Και επειδή ακούμε από την αξιωματική αντιπολίτευση κριτική για αυτό, να τους ζητήσουμε συγγνώμη για δύο πράγματα. Το πρώτο είναι να τους ζητήσουμε συγγνώμη, που ολοκληρώνονται τα έργα και τους χαλάμε την ωραία ιστορία, που είχανε στήσει για δεκαετίες για το πόσο άδικα σπαταλιώνται τα χρήματα του ελληνικού λαού. Και η δεύτερη συγγνώμη πάλι μες στο καλοκαίρι θα είναι. Θα είναι ότι σταματάει η χώρα την περιπέτεια που μας έβαλε ο παλαιοκομματισμός. Άρα, δυστυχώς δεν θα μπορούν να ασκούν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους με άλλοθι του μνημονίου, των δανειστών και όλα τα υπόλοιπα που έχουμε ζήσει».

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, χαρακτήρισε “πολύ σημαντική στιγμή για τη Θεσσαλονίκη, η όποια δεν γίνεται ούτε σε γραφεία, ούτε σε μακέτες γίνεται στην πράξη”.

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως: “Συνηθίσαμε πολλά χρόνια να ζούμε μέσα στην κατήφεια, την δυσπιστία και τα αδιέξοδα. Υπάρχουν λύσεις αρκεί να μπουν μπροστά η εργασία και η τιμιότητα.

Με το μετρό η πόλη θα γίνει καλύτερη και σε επίπεδο υγείας και περιβάλλοντος. Έργο το οποίο ζητάει συνέχεια και θα την έχει και όπως θα έχει συνέχεια και η αλλαγή πολιτικής που έχει γίνει στη χώρα μας. Τα πράγματα μπορούν να πάνε καλύτερα για την Ελλάδα και για τη Θεσσαλονίκη.

Η Θεσσαλονίκη έχει πλέον οριστικά γυρίσει σελίδα. Παραλάβαμε λαμαρινούπολη και ένα έργο σταματημένο με κονδύλια παγωμένα στις τράπεζες. Σήμερα τα προβλήματα και εκκρεμότητες έχουν διευθετηθεί.

Η πρώτη φορά που το Μετρό βλέπει ορίζοντα ολοκληρώσω, και αυτός είναι το 2020. Και ελάχιστα αργότερα η επέκταση της Καλαμαριάς Η Έλλη προχωρεί με την συμβολή με την βασική γραμμή. Μέσα στο καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί και στις δύο πλευρές”.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ