Με αφορμή την έγκριση προκήρυξης αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για την κατασκευή ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία Θεσσαλονίκης, υπενθυμίζουμε ότι από τον Απρίλιο του 2008, μέσω της εφημερίδας «πολιτισμικά», έχουμε καταθέσει πρόταση για συνολική αναμόρφωση της παραλίας (παλιάς και νέας) ενώ τον Σεπτέμβριο του 2011 επανήλθαμε με νεότερη πρόταση, η οποία περιελάμβανε την επέκταση της παλιάς παραλίας με ξύλινη ή άλλη κατασκευή.
άρθρο του εκδότη Αντώνη Μαλλιάρη
Όπως επισημαίναμε στην πρόταση μας, η δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο παρεμβάσεων στο τμήμα της παλιάς παραλίας, από το ύψος της Πλατείας Ελευθερίας έως το Λευκό Πύργο, όχι για να… διαφοροποιηθεί το γνώριμο πρόσωπο της πόλης αλλά περισσότερο για να βελτιωθούν κάποια μεγέθη τα οποία έχουν ξεπεραστεί μετά πάροδο ενός και πλέον αιώνα από τότε που διαμορφώθηκε η παλιά παραλία.
Η μετακίνηση του ποδηλατοδρόμου
Μέχρι το περασμένο καλοκαίρι (του 2020) στο μικρό εύρος του πεζοδρομίου της παλιάς παραλίας, συνωθούνταν πεζοί περιπατητές, ποδηλάτες και ιππήλατα οχήματα, με ορατό τον κίνδυνο ατυχημάτων. Η νέα διοίκηση, για να δώσει μεγαλύτερο χώρο στους πεζούς και να διευκολύνει την κυκλοφορία των ποδηλάτων, μετακίνησε τον ποδηλατοδρόμο πάνω στο οδόστρωμα της Λεωφόρου Νίκης, με την κατάληψη μιας λωρίδας κυκλοφορίας προς την πλευρά της θάλασσας.
Η λύση που προτείναμε είναι να παραμείνει ο ποδηλατόδρομος στην προκυμαία, αλλά με καλύτερη σήμανση και μέτρα ασφαλείας, και να γίνει επέκταση της παλιάς παραλίας κατά 5 με 6 μέτρα προς τη θάλασσα με μια ξύλινη κατασκευή, ανάλογη με αυτή που τοποθετήθηκε στη νέα παραλία, ή με κατασκευή από άλλο ενδεδειγμένο για την συγκεκριμένη παρέμβαση υλικό. Με αυτό τον τρόπο δεν αλλοιώνεται το περιβάλλον και η φυσιογνωμία της παραλίας (εφόσον ήδη υπάρχει αντίστοιχη κατασκευή στη νέα παραλία), δεν προσβάλλεται η αισθητική του χώρου και δε χρειάζεται να γίνει καμία επιχωμάτωση, ούτε να γίνουν πολλές δύσκολες και πολυδάπανες παρεμβάσεις.
Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων
Στην πρόταση που καταθέσαμε το 2008, περιλαμβανόταν και η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων ασφαλείας σε όλο το μήκος της παλιάς και νέας παραλίας. Πιστεύουμε πως αυτό είναι τελείως αναγκαίο για στοιχειώδη προστασία των περιπατητών, την ώρα που έχουν καταγραφεί αρκετά ατυχήματα και δυστυχήματα από πτώσεις στη θάλασσα.
Σημ. Τα σχετικά άρθρα περιλαμβάνονται στο βιβλίο “Θεσσαλονίκη – Καλύτερη πόλη για καλύτερη ζωή”, του εκδότη Αντώνη Μαλλιάρη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία.