Στην επέκταση των ποδηλατόδρομων, ώστε να καλύψουν και την περιοχή της Τούμπας, και συγχρόνως στην επαναχάραξη τμήματος του υφιστάμενου δικτύου στη δυτική πλευρά της πόλης,με σκοπό να το καταστήσει περισσότερο λειτουργικό και να το θωρακίσει απέναντι στους ασυνείδητους οδηγούς, που συστηματικά το παραβιάζουν, πρόκειται να προχωρήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά, μέσα στο επόμενο διάστημα θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση της μελέτης που αφορά στη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου άξονα του ποδηλατόδρομου καθώς και στην επέκτασή του προς την Τούμπα. Οι σχετικές μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα σε διάστημα περίπου οκτώ μηνών, ενώ σε έξι μήνες από την ανάδειξη του αναδόχου του έργου υπολογίζουν οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων τμημάτων του ποδηλατόδρομου.
Δεν θα παραβιάζονται
«Μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν συγκεκριμένες προδιαγραφές για τον τρόπο με τον οποίο έπρεπε να διαμορφωθούν οι ποδητόδρομοι, με αποτέλεσμα κάθε φορέας στην πραγματικότητα να πράττει κατά το δοκούν. Πλέον έχουν καθοριστεί οι προδιαγραφές και καθίσταται αναγκαίο να επικαιροποιήσουμε τις μελέτες, ώστε να κατασκευάσουμε σύγχρονους ποδηλατόδρομους, που δεν θα είναι εύκολο να παραβιαστούν», υπογράμμισε ο κ. Παππάς.
Ο ποδηλατόδρομος, όπως έχει προβλεφθεί, θα διαχωρίζεται από τα ρεύματα κυκλοφορίας με νησίδα πλάτους 70 εκατοστών. Μάλιστα, για να αποτρέπεται η παράνομη είσοδος των αυτοκινήτων στον ποδηλατόδρομο, η νησίδα αυτή προβλέπεται ότι θα φυτευτεί.
Σε Κλεάνθους και Παπάφη
Σε αυτή τη φάση θα προωθηθεί η επέκταση του υφιστάμενου δικτύου των ποδηλατόδρομων προς την περιοχή της τέταρτης δημοτικής κοινότητας και συγκεκριμένα προς το πολιτιστικό και αθλητικό κέντρο της πλατείας Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού, όπως ονομάζεται πλέον η πρώην αλάνα της Τούμπας.
Η Τούμπα θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της Καυτανζόγλου μέσω των οδών Κλεάνθους και Παπάφη. Αυτό προβλεπόταν και από παλαιότερη μελέτη που έχει στα χέρια του ο δήμος Θεσσαλονίκης, η οποία, σύμφωνα με το τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, έπρεπε να επικαιροποιηθεί, ώστε ο ποδηλατόδρομος να κατασκευαστεί πλέον με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές.
Η ίδια μελέτη προέβλεπε και μια δεύτερη διαδρομή για τη σύνδεση της Τούμπας με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας, μέσω των οδών Καρακάση (έως την πλατεία Καούδη), Μακεδονίας, Σόλωνος, 28ης Οκτωβρίου, Μακεδονίας και Καλλιδοπούλου (έως τη νέα παραλία). Ωστόσο, η υλοποίηση αυτού του δεύτερου σκέλους θα γίνει σε επόμενη φάση.
Παρεμβάσεις στο υφιστάμενο δίκτυο
Παράλληλα, στο πλαίσιο της μελέτης που θα προκηρυχθεί θα προβλεφθούν παρεμβάσεις και στον υφιστάμενο άξονα του ποδηλατόδρομου και συγκεκριμένα στα τμήματα των οδών Κουντουριώτη, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως.
Πρόκειται για κομμάτια του δικτύου, τα οποία καταπατούνται συστηματικά από τα άναρχα σταθμευμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα στην πράξη να έχουν καταστεί ανενεργά.
Πηγή: Μακεδονία