«Μαρίκα με είπανε – Μαρίκα με βγάλανε», μια μεγάλη μουσικοθεατρική παράσταση, που αποτελεί συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Σερρών, έρχεται στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός). Ο Γιώργος Ανδρέου και ο Οδυσσέας Ιωάννου δημιουργούν ένα μουσικό όσο και θεατρικό έργο αφιερωμένο στις γυναίκες του Λαϊκού Τραγουδιού, το οποίο θα παρουσιαστεί σε πανελλήνια πρώτη, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη. Η πρεμιέρα θα δοθεί την Πέμπτη 28 Μαρτίου, στις 21.00.
Μαρίκα είναι η Παπαγκίκα, Μαρίκα είναι η Νίνου, για το έργο όμως Μαρίκα είναι κάθε λαϊκή τραγουδίστρια του πρώτου μισού του εικοστού αιώνα.
Το έργο και η παράσταση είναι ένας φόρος τιμής στις αρχετυπικές γυναικείες μορφές που επηρέασαν το Ελληνικό Λαϊκό και Ρεμπέτικο τραγούδι του περασμένου αιώνα. Οι γυναίκες του Τραγουδιού μας, ηρωίδες της σκηνής και της ζωής, με την τέχνη τους και την πίστη τους στο θαύμα, υψώθηκαν σε θαυμαστά πρόσωπα του Ελληνικού Πολιτισμού. Οι φωνές τους έχουν συντροφέψει και σημαδέψει την ιστορική διαδρομή του Ελληνισμού. Τα τραγούδια που ερμήνευσαν αλλά και οι ζωές που έζησαν, αποτελούν πολύτιμη μαρτυρία και πνευματική παρακαταθήκη.
Το έργο του Γιώργου Ανδρέου και του Οδυσσέα Ιωάννου αναφέρεται στην χρονική περίοδο ανάμεσα στο 1920 και το 1960. Σαράντα χρόνια που διαμόρφωσαν το Ελληνικό Λαϊκό Τραγούδι σε όλες του τις εκδοχές – Σμυρνέϊκο, Ρεμπέτικο, Λαϊκό.
Σαράντα χρόνια αριστουργημάτων δίπλα σε θριάμβους και καταστροφές του Ελληνισμού.
Σαράντα χρόνια συναρπαστικά, συνταρακτικά, αλησμόνητα. Και χάρη στην εφεύρεση της ηχογράφησης, οι μαγικές φωνές είναι πάντα κοντά μας, ηχούν και συγκλονίζουν, γεννώντας την βιωματική διδαχή που μόνο η Παράδοση μπορεί να προσφέρει, από στόμα σε στόμα, από γενιά σε γενιά.
Με αφορμή, βιογραφικά και πραγματικά γεγονότα το έργο αφηγείται την Ιστορία όχι όπως έγινε “στ’ αλήθεια”, αλλά “πειράζοντας” κάποιες παραμέτρους της αναρωτιέται πώς θα ήταν αν είχαν γίνει τα πράγματα αλλιώς.
Περιέχει πρωτότυπα τραγούδια γραμμένα από τον Γιώργο Ανδρέου, αλλά και πολλά τραγούδια – ορόσημα από την πολύτιμη Ιστορία του Λαϊκού μας τραγουδιού (Σμυρνέικα, Παραδοσιακά καθώς και τραγούδια σημαντικών ιστορικών δημιουργών του Λαϊκού Τραγουδιού μας).
Κεντρικά πρόσωπα του έργου είναι δύο ερμηνεύτριες του Τραγουδιού και μία ηθοποιός:
– Την “παλιά” ερμηνεύει η Ελένη Τσαλιγοπούλου, τραγουδίστρια από τις σημαντικότερες του σύγχρονου Ελληνικού Τραγουδιού.
– Την “νεότερη” ερμηνεύει η Κορίνα Λεγάκη, μια από τις πιο ταλαντούχες τραγουδίστριες της νεότερης γενιάς του Τραγουδιού μας.
-Την κόρη- αφηγήτρια υποδύεται η Παναγιώτα Βιτετζάκη.
– Συμμετέχουν γυναίκες ηθοποιοί σε χαρακτηριστικές δράσεις.
Σημείωμα σκηνοθετη / Καλλιτεχνικού Διευθυντή κθβε
Άλλη μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, έρχεται στη Μονή Λαζαριστών να γεμίσει τα βράδια μας με ιστορίες, μουσικές και τραγούδια. Σε πανελλήνια πρώτη το έργο «Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε» των Οδυσσέα Ιωάννου και Γιώργου Ανδρέου. Ένα έργο ύμνος για τις αρχετυπικές γυναικείες μορφές που επηρέασαν το ελληνικό λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι του περασμένου αιώνα. Η σκηνοθεσία μετατρέπει τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου σε «μοίρες» και «μάντισσες», προσθέτοντας μια μεταφυσική νότα στην παρουσίαση και κάνοντας μια βαθιά κατάδυση στο πεπρωμένο και στην πορεία της καλλιτεχνικής αλλά και της προσωπικής ζωής των σπουδαίων γυναικών καλλιτέχνιδων.
Ο άντρας ως παρουσία στη συγκεκριμένη ιστορία «λάμπει» διά της απουσίας του. Υπάρχει ως «διερχόμενος», στοιχείο εμπνευσμένο από το έργο του σπουδαίου εικαστικού Γ. Ξένου, που συμπληρώνει το παζλ της ιστορίας.
Με αφορμή αληθινές ιστορίες, ποτισμένες με πολλά στοιχεία μυθοπλασίας, οι έρωτες, τα μίση, τα πάθη και τα ταξίδια αναδύονται σαν παραμύθια και θρύλοι μέσα από ένα «μουσικό κουτί» που αποτελεί το σκηνικό πλαίσιο.
Στο πάλκο και στα ιστορικά νυχτερινά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ξετυλίγεται το νήμα της ιστορίας μας μέσα από αφηγήσεις, τραγούδια ρεμπέτικα και λαϊκά ερμηνευμένα με μαεστρία και συναίσθημα από την Ελένη Τσαλιγοπούλου και την Κορίνα Λεγάκη, καθώς και από τις υπόλοιπες γυναίκες ηθοποιούς που ολοκληρώνουν υπέροχη ομάδα των συντελεστών της παράστασης.
Με χαρά ανέλαβα τη σκηνοθεσία αυτού του δύσκολου εγχειρήματος, όταν με τίμησαν με την πρότασή τους οι δύο σπουδαίοι δημιουργοί και νιώθω ευγνώμων που όλοι οι συντελεστές αυτού του έργου δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό τους επί σκηνής.
«Η Μαρίκα της Αθήνας κι η Μαρίκα της Αμερικής δεν συναντήθηκαν ποτέ. Αυτό θα διορθώσουμε απόψε. Απόψε η Μαρίκα της Αθήνας θα βρει κόρη και μητέρα. Απόψε οι δυο γυναίκες θα πουν τα δικά τους».
Ας ακουστούν οι πρώτες νότες που θα μας ταξιδέψουν στη μαγεία μιας άλλης εποχής. Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη. Δώσε κλότσο να γυρίσει παραμύθι ν’ αρχινήσει!!!
Αστέριος Πελτέκης
Σκηνοθέτης – Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΚΘΒΕ
σημειωμα αλλιτεχνικου διευθυντη δηπεθε σερρων
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
Οι γυναίκες ερμηνεύτριες του λαϊκού μας τραγουδιού, εκείνες που μάθαμε μέσα από ηχογραφήσεις των αρχών του εικοστού αιώνα σε κερί και οι πιο κοντινές μας, είναι όλες τους νικήτριες – πέρασαν μέσα από τα χρόνια όρθιες, αγέρωχες και συγκινητικές, αγνοώντας με τον συνταρακτικό τους τρόπο όλα τα εμπόδια, όλες τις προκαταλήψεις, όλες τις πίκρες και τα βάσανα. Απέναντι σε πρότυπα αρσενικής επικυριαρχίας και συμπεριφορές καθόλου συμπεριληπτικές, εκείνες σήκωσαν κεφάλι και τα είπαν. Όλα τα είπαν. Πρώτα ερμήνευσαν τα τραγούδια, με τρόπο ανεπανάληπτο. Ύστερα, μέσα από τα τραγούδια, εξομολογήθηκαν την προσωπική τους υπαρκτική περιπέτεια. Και τέλος, ακροβατώντας στο σκοινί του πάλκου, μας άφησαν κληρονομιά και παρακαταθήκη την αστείρευτη κι άδολη αγάπη τους για το μέγα θαύμα που είναι η σχέση εκείνου (εκείνης) που ερμηνεύει με εκείνες κι εκείνους που τον ακούν – θαύμα επειδή σε μια στιγμή μαγική ενώνονται οι πάνω και οι κάτω στο ίδιο λυτρωτικό σύμπαν.
Το έργο μας με τον Οδυσσέα Ιωάννου, είναι ένας φόρος τιμής κι ευγνωμοσύνης στις γυναίκες του Τραγουδιού μας. Στις δυο Μαρίκες που δεν συναντήθηκαν ποτέ – κι όμως στο έργο μας κοιτάζονται καταπρόσωπο και τραγουδούν μαζί. Κοντά τους, πλάι τους, τραγουδούν όλες οι ερμηνεύτριες οι εξαίσιες, όλες οι μούσες μας, οι ηρωίδες μας. Ζητάμε να μιλήσουν με τα λόγια μας, να τραγουδήσουν τα καινούργια μας τραγούδια, αυτά που γράψαμε εμείς για εκείνες, αλλά και να μας θυμίσουνε κι εκείνα τα παλιά τραγούδια τους που ζουν και φέγγουν μέσα μας.
Ευχαριστώ την Ελένη Τσαλιγοπούλου και την Κορίνα Λεγάκη που ενσαρκώνουν τις λαμπρές δασκάλες τους. Ευχαριστώ την Παναγιώτα Βιτετζάκη, τη Λίλη Αδρασκέλα, την Ηρώ Δημητριάδου, την Εύη Σαρμή και τη Χρύσα Τουμανίδου. Ευχαριστώ όλους τους συντελεστές της παράστασης.
Με την ιδιότητα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέρη Πελτέκη (και σκηνοθέτη της παράστασής μας) που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή το έργο και πρωτοστάτησε στην ιδέα της συμπαραγωγής του από τα δύο θέατρα – μιας σύμπραξης με ισχυρό συμβολισμό και μεγάλη χαρά για όλους μας. Ευχαριστώ εξίσου την Πρόεδρο, το ΔΣ κι όλους τους ανθρώπους του ΚΘΒΕ, του μεγάλου θεάτρου του ελληνικού βορρά με τη λαμπρή ιστορία. Ευχαριστώ επίσης την Πρόεδρο, το ΔΣ κι όλους τους ανθρώπους του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών για τη συμπαράσταση και τη θετική συμπόρευση.
«Όταν περπατώ στα σύννεφα κι όταν περπατώ στη γη, σ’ ένα τεντωμένο σκοινί ακροβατώ…»
Γιώργος Ανδρέου
Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΔΗΠΕΘΕ Σερρών
ΣΗΜΕΙΩΜΑ συγγραφεα
Πώς θα ήταν αν είχαν γίνει τα πράγματα αλλιώς; Το έχουμε σκεφτεί όλοι πολλές φορές στη ζωή μας. Γυρίζουμε πίσω, αλλάζουμε μία παράμετρο και ζούμε στο μυαλό μας μια διαφορετική ιστορία. Κάποιος θα έλεγε πως αυτό δεν έχει κανένα νόημα, είναι χαμένος χρόνος, τα πράγματα έγιναν όπως έγιναν και με το μοναδικό που έχεις να διαπραγματευτείς είναι η πραγματικότητα. Αυτό όμως καταργεί μία από τις βασικές ποιότητες του ανθρώπινου μυαλού που είναι η φαντασία. Η φαντασία κοιτάει μπροστά και είναι το όνειρο, όμως κοιτάει και πίσω και έτσι απλωνόμαστε σε έναν μεγαλύτερο, πλατύτερο χρόνο από το παρόν.
Οι γυναίκες του λαϊκού μας τραγουδιού είναι αγίες. Αγιοποιήθηκαν μέσα από τη διαδρομή τους σε έναν κόσμο που τις ήθελε λυγισμένες, να παίζουν αξιοπρεπώς τους ρόλους που τους έγραφαν οι άντρες. Ερωμένες, Παναγίες, μητέρες και εν τέλει τραγουδίστριες. Αυτές οι γυναίκες, αυτές οι «απλώς τραγουδίστριες», έφτιαξαν τη μεγαλύτερη αγκαλιά παρηγοριάς ενός ολόκληρου λαού, εκείνη που μόνο οι μανάδες ξέρουν να φτιάχνουν. Δεν το ήξεραν τότε, δεν θα μπορούσαν να το ξέρουν, κανείς δεν μπορούσε να ξέρει τι ήταν αυτό που γεννιόταν στις πρόβες σε κουτούκια, τι ορμή στον χρόνο θα είχε ο ακαριαίος λόγος που εξέφρασε το λαϊκό αίσθημα, οι μελωδίες που έρχονταν από ένα αχαρτογράφητο παρελθόν και θα έφτιαχναν ένα τόσο στέρεο μέλλον, μία αλήθεια αξεπέραστη, μία «πατρίδα» που μας φύλαξε.
Ο Γιώργος Ανδρέου είχε ένα όνειρο και το είχε χρόνια. Μου το εμπιστεύτηκε, με έκανε συνοδοιπόρο, με έβαλε στον κόσμο του και του είμαι ευγνώμων. Βούτηξα στη Νίνου και την Παπαγκίκα και μέσω αυτών σε όλες τις ιέρειες μιας τέχνης ταπεινής και μεγαλειώδους. Προσπάθησα όχι να καταλάβω αλλά να νιώσω – δεν ξέρω αν υπάρχει άλλος τρόπος προσέγγισης αυτών των γυναικών, αυτών των σπουδαίων καλλιτεχνών.
Σας εύχομαι καλό ταξίδι σε εκείνα που έγιναν και εκείνα που δεν έγιναν ποτέ. Εξάλλου ποιος είναι απόλυτα σίγουρος για το πού ακριβώς διαχωρίζονται αυτά;
Οδυσσέας Ιωάννου
ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ- ΟΔΥΣΣΕΑ ΙΩΑΝΝΟΥ
«Μαρίκα με είπανε- Μαρίκα με βγάλανε»
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης, Σκηνικά: Δανάη Πανά, Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης, Μουσική Σύνθεση- Ενορχήστρωση: Γιώργος Ανδρέου, Χορογραφίες: Στέλλα Εμίνογλου, Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος, Video & graphics: Mike Rafail, Βοηθοί σκηνοθέτη: Λίλη Αδρασκέλα, Εύη Σαρμή
*Βοηθός φωτιστή, στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης Τουλίν Οσμάν
Διανομή: Λίλη Αδρασκέλα (Κλωθώ), Παναγιώτα Βιτετζάκη (Κόρη), Ηρώ Δημητριάδου (Άτροπος), Εύη Σαρμή (Χαρτορίχτρα), Χρύσα Τουμανίδου (Λάχεσις)
Έκτακτη αντικατάσταση: Εύη Κουταλιανού
Τραγουδίστριες- Ερμηνεύτριες:
Μαρίκα 1: Κορίνα Λεγάκη
Μαρίκα 2: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσικοί επί σκηνής:
Τραϊανός Αλμπανούδης (κοντραμπάσο), Γιώργος Ανδρέου/ Σάκης Κοντονικόλας (πιάνο), Μαριάνθη Θεμελή (τρομπέτα), Βαγγέλης Καλαμαράς (ντραμς), Χρήστος Μακρής (φλάουτο), Παύλος Παφρανίδης (μπουζούκι), Ζωγράφος Σταυρίδης (ακορντεόν), Σπύρος Χατζηκωνσταντίνου (κιθάρα), Κωνσταντίνος Σακαρέλης/ Γιώργος Πουλιανίτης (όμποε)
Πληροφορίες
Μονή Λαζαριστών– Σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη)
Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 |03|2024, στις 21.00
Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη- Παρασκευή: 21:00
Σάββατο: 18:00- 21:00
Κυριακή: 19:00
Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 |
Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Ωράριο Ταμείων:
Βασιλικό Θέατρο: Τρίτη 08:30 – 16:00 / Τετάρτη έως Κυριακή 08:30- 21:30
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Τετάρτη έως Κυριακή 14:00 – 21:30
Θέατρο Μονής Λαζαριστών: Τετάρτη έως Κυριακή 14:00 – 21:30 (τις ημέρες που θα πραγματοποιούνται πρωινές παραστάσεις το ωράριο των ταμείων θα είναι 8:30 – 15:30 για την Τρίτη και 8.30 – 21:30 για τις ημέρες Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή)
Πλατεία Αριστοτέλους: Το εκδοτήριο θα παραμείνει κλειστό
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Τετάρτη στις 19.00
Γενική είσοδος: 13€
Εκπτωτικό Εισιτήριο:11€ (πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό – Μαθητικό: 9€
Πέμπτη (λαϊκή) για όλα τα θέατρα στις 21.00
Γενική είσοδος: 11€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 9€ (Φοιτητικό – Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00
Ζώνες Θεάτρου με διαβάθμιση στις τιμές των εισιτηρίων 21€, 18€, 15€, 13€ και περιορισμένος αριθμός θέσεων 7€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 12€ (Φοιτητικό – Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Σάββατο στις 18.00
Γενική είσοδος: 13€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 11€ (πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό- Μαθητικό: 9€
Ειδικές τιμές
Απαιτείται η αγορά των εισιτηρίων από τα ταμεία του ΚΘΒΕ και όχι ηλεκτρονικά. Κατά τις ημέρες Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 στις μεγάλες σκηνές οι ειδικές τιμές ισχύουν για τις επιλεγμένες θέσεις των 13€
ΑΜΕΑ: Δωρεάν
Μέλη του Συλ. Υπαλ. Υπουργείου Πολιτισμού Β. Ελλάδος: 5€
Ατέλειες: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μεγάλες σκηνές (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Βασιλικό & Θέατρο Μονής Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός) & 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μικρές σκηνές (Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου & Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.
Κατόπιν εξαντλήσεως των θέσεων, τιμή εισιτήριου 5€
Ισχύουν ατέλειες: ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Κινηματογράφου ΑΠΘ, Σκηνοθετών.
Ανέργων: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μεγάλες σκηνές (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Βασιλικό & Θέατρο Μονής Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός) & 5 θέσεις ανά ημέρα παράστασης στις μικρές σκηνές (Φουαγιέ Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Φουαγιέ Βασιλικού Θεάτρου & Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών. Κατόπιν εξαντλήσεως των θέσεων, τιμή εισιτηρίου 5€
Φοιτητικό: από 3 έως 6 άτομα, τιμή 7€ / άτομο. Άνω των 10 ατόμων, τιμή 5€ / άτομο.
«Εισιτήριο της παρέας»: Για παρέα 3 ατόμων τιμή 25€ στο σύνολο και για παρέα 4 ατόμων τιμή 30€ στο σύνολο.
Ομαδικά
Oμαδικό Εισιτήριο: 7 ευρώ (για 10 άτομα ισχύει για Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο απόγευμα – από 20 άτομα και πάνω για Παρασκευή, Σάββατο βράδυ και Κυριακή)
Ομαδικό Μαθητικό Εσιτήριο για τις απογευματινές και βραδινές παραστάσεις: 6€
Ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων): 2315 200 011 & 2315 200 012
Οι κάτοχοι των καρτών του Loyalty Club του ΚΘΒΕ μπορούν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις χωρίς αντίτιμο, απολαμβάνοντας συγχρόνως και πολλά άλλα προνόμια.
Loyalty Card ΑΠΛΗ:120€, Loyalty Card EXTRA: 230€, Loyalty Card VIP: 350€
Αναζητήστε το ηλεκτρονικά ή στα ταμεία του ΚΘΒΕ
Δωροκάρτα ΚΘΒΕ– Art pass
Κάντε δώρο την art pass του ΚΘΒΕ και δώστε τη δυνατότητα στους αγαπημένους σας να απολαύσουν τις παραστάσεις του ΚΘΒΕ. Με κάθε art pass, παίρνετε δυο (2) εισιτήρια για οποιαδήποτε παραγωγή του ΚΘΒΕ (εξαιρούνται η παιδική και η βρεφική σκηνή), για οποιαδήποτε ημέρα και ώρα και για οποιαδήποτε θέση, στην τιμή των 30€. Η κάρτα ισχύει έως 31 Μαΐου 2024.
Η προπώληση μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά είτε από τα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ (Τ. 2315 200 200)
START THINKING GREEN
Στο πλαίσιο της οικολογικής πολιτικής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος τα ψηφιακά προγράμματα των παραστάσεών του
πωλούνται σε ψηφιακή μορφή σε προνομιακή τιμή.