Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα Παρασκευή 23 Ιουνίου ο ανισόπεδος κόμβος Κ16 (κόμβος Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης), ο οποίος θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας.
Η παράδοση έγινε το πρωί από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα στη συμβολή της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών, παρουσία εκπροσώπων όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας. Ο κ. Τζιτζικώστας απηύθυνε κεντρική ομιλία, ενώ προλόγισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας. Στην τελετή αγιασμού χοροστάτησε ο μΜητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας.
Ο κ. Τζιτζικώστας στην ομιλία του παρουσίασε όλα τα στοιχεία του έργου, που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με 52,6 εκ. ευρώ. Ο Κ16 επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού, τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, και πλέον ολοκληρώθηκε. «Πρόκειται για ένα από τα πιο σύνθετα τεχνικά έργα, που κατασκευάστηκε με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, που πέρα από το γεγονός ότι αλλάζει το συγκοινωνιακό χάρτη, αποτελεί και τη Νέα Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας μια εικόνα πιο σύγχρονη και πιο κοντά στην εικόνα που θέλουμε να έχει η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Τα στοιχεία του ανισόπεδου κόμβου Κ16, όπως τα περιέγραψε ο κ. Τζιτζικώστας είναι:
-Όλες οι εργασίες εκτελέστηκαν υπό συνθήκες συνεχούς κυκλοφορίας, τόσο της ΠΑΘΕ όσο και της Περιφερειακής Οδού και του παράπλευρου οδικού δικτύου της, χωρίς να σταματήσει ούτε μια μέρα η κυκλοφορία των οχημάτων.
-Περισσότεροι από 600 άνθρωποι εργάστηκαν για να ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο.
-Το 90% των άμεσων θέσεων εργασίας του έργου, προήλθε από την τοπική αγορά.
-Χιλιάδες ακόμα θέσεις απασχόλησης διατηρήθηκαν ή δημιουργήθηκαν στον τόπο μας από την κατασκευή του.
-Ολοκληρώθηκαν 7 χιλιόμετρα οδοποιίας.
-Κατασκευάστηκαν 7 νέες γέφυρες.
-Συνδέθηκαν οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας, όπως ο αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός και η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης.
-Εξυπηρετούνται 12 κατευθύνσεις πορείας οχημάτων, καθώς και οι κινήσεις της περιοχής του Καλοχωρίου, της ΒΙΠΕΘ, του Λιμανιού, σημαντικών δραστηριοτήτων όπως της Λαχαναγοράς και της Κρεαταγοράς, αλλά και των επιχειρηματικών πάρκων της ευρύτερης περιοχής. Με τον Κ16 συνδέεται ολόκληρο το κεντρικό οδικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με βασικές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας και το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
-Ο Κ16 προβλέπεται ότι θα σηκώσει ένα από τους μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους, σε σύγκριση με κόμβους στα Βαλκάνια και τη Νοτιανατολική Ευρώπη.