Ένα ακόμη ατύχημα, ευτυχώς με ελαφρύ τραυματισμό ενός ατόμου, λίγο πριν την στροφή Φιλύρου επαναφέρει στο προσκήνιο την αναγκαιότητα γενναίων παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα Πεύκα, το Ασβεστοχώρι, τον Χορτιάτη και οδηγεί στο νοσοκομείο Παπανικολάου και στο Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου όταν αυτό ανεγερθεί.
Το τροχαίο σημειώθηκε χθες 5/7 λίγη ώρα μετά την έντονη βροχόπτωση και προστέθηκε στο πλήθος των ατυχημάτων που καταγράφονται στην Λεωφόρο Παπανικολάου αμέσως μετά τη Λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου με πιο επικίνδυνο σημείο τη στροφή Φιλύρου (συμβολή Λεωφόρου Παπανικολάου με Κωνσταντινουπόλεως).
Τα αλλεπάλληλα τροχαία ατυχήματα ορισμένα από τα οποία είναι σοβαρά και θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, δυστυχώς επιβεβαιώνουν όσα επισήμαιναν στο υπόμνημα τους το 2020 οι τρεις δήμαρχοι της περιοχής (Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Παύλου Μελά, Νεάπολης-Συκεών) από κοινού με τον Σεβασμιότατο μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα. Ένα υπόμνημα το οποίο, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Νεάπολης Συκεών Σίμο Δανιηλίδη, ούτε κατ’ ελάχιστο ελήφθη υπόψη.
«Από την πρώτη ημέρα που δρομολογήθηκε η κατασκευή του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο, δεν σταμάτησα να αναφέρομαι στο ελλιπές του σχεδιασμού αναδεικνύοντας με στοιχεία την επικινδυνότητα των δρόμων που οδηγούν σε αυτό και καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας πρόσβασης τόσο στο νέο νοσοκομείο όσο και στο Γ. Παπανικολάου», επισημαίνει ο Σίμος Δανιηλίδης και συνεχίζει: «Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα τονίζω ξανά την αδήριτη ανάγκη να επανεξεταστεί η κατάσταση ώστε να γίνουν ολοκληρωμένες μελέτες παρέμβασης στο οδικό δίκτυο για να περιοριστεί η πιθανότητα ατυχήματος. Δυστυχώς η σύμβαση του έργου «Κατασκευή υποδομών νέου Νοσοκομείου Παίδων στην περιοχή του Φιλύρου Θεσσαλονίκης» δεν προβλέπει τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την ασφαλή κίνηση προς και από το νοσοκομείο». Σύμφωνα με τον ίδιο, απαιτείται η κατάργηση της «στροφής Φιλύρου», με την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου, ενώ η μετατόπιση της χάραξης εντός του ρυμοτομικού σχεδίου, που αποτελεί δημόσιο χώρο, μπορεί να γίνει ακόμη και τώρα.
Οι συγκεκριμένες προτάσεις που κατέθεσε ο δήμαρχος και θεωρεί άμεσα υλοποιήσιμες είναι συνοπτικά οι εξής:
- στον βασικό άξονα, που είναι η λεωφόρος Γεωργίου Παπανικολάου, μέσω της οποίας τα αυτοκίνητα θα έρχονται από ανατολικά ή από τον περιφερειακό, να γίνουν οι δυο ανισόπεδοι κόμβοι για την κατάργηση της επικίνδυνης στροφής Φιλύρου, όπως και διαπλάτυνση στο σύνολό της με τον αποχαρακτηρισμό των δασικών τμημάτων και την πλήρη ανακατασκευή του οδοστρώματος,
- να γίνει διαπλάτυνση και ανακατασκευή της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου,
- να επανεξεταστούν οι προτάσεις για επιπλέον οδικές συνδέσεις με τον οικισμό του Φιλύρου μέσω της Ν. Ευκαρπίας και της οδού από το 424ΓΣΝ που συναντά την οδό Κωνσταντινουπόλεως.