Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024
24.4 C
Thessaloniki
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024
spot_img

Στέλιος Αγγελούδης – 11 προτάσεις για την απομείωση των συνεπειών του flyover

Τις προτάσεις της δημοτικής Αρχής για τον περιορισμό των συνεπειών από την έναρξη των εργασιών κατασκευής του υπερυψωμένου αυτοκινητοδρόμου παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης.
Ο δήμαρχος της πόλης κατέστησε σαφές πως δεν πρόκειται να απουσιάσει από καμία διεκδίκηση που αφορά στην καθημερινότητα των δημοτών. «Είναι σαφές πως δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών μας κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής» σημείωσε εισαγωγικά ο κ. Αγγελούδης και προσέθεσε: «Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών. Πως κινηθήκαμε στη λογική του ¨πάμε και όπου βγει¨.  Δεν πρόκειται να αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους» κατέληξε ο κ. Αγγελούδης και παρουσίασε τις έντεκα προτάσεις του Δήμου όπως σχηματοποιήθηκαν μετά τη σύγκληση της Επιτροπής Κυκλοφοριακού.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας του Δημάρχου Θεσσαλονίκης:
Όπως επανειλημμένα έχω τονίσει, ο δήμαρχος ενός δήμου με αυτονόητα Μητροπολιτικά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να μένει άφωνος, δεν μπορεί να απουσιάζει από καμία διεκδίκηση που αφορά στην καθημερινότητα των δημοτών του και όχι μόνο.
Στο μείζον ζήτημα του flyover είχα επισημάνει, ήδη από την προεκλογική περίοδο, πως η πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης με τις γνωστές σε όλους μας εγγενείς αδυναμίες, τη δεδομένη κυκλοφοριακή επιβάρυνση λόγω της πολυετούς καθυστέρησης του Μετρό και τις αποδυναμωμένες αστικές, δημόσιες συγκοινωνίες, επιτάσσει μια ολιγόμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών.
Η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό και η άφιξη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων θα μας επέτρεπαν να μιλάμε σήμερα με διαφορετικά δεδομένα.
Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση.
Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών. Πως κινηθήκαμε στη λογική του «πάμε και όπου βγει».
Είναι σαφές πως δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.
Όπως είχα προαναγγείλει, αμέσως μετά τη Σύσκεψη της αρμόδιας Επιτροπής Κυκλοφοριακού είμαι σε θέση να παρουσιάσω σήμερα δημόσια τις προτάσεις της δημοτικής αρχής για τη μέγιστη δυνατή απομείωση των επιπτώσεων από την κατασκευή ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου για τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα.

11 ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ FLYOVER

1.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Συγκρότηση ενός συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του flyover.

2. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ
•          Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου.
•          Αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.

3. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Επαναφορά του περιορισμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Έλεγχος της διέλευσης από το κέντρο και της παράνομης στάθμευσης των βαρέων οχημάτων. Η εφαρμογή του μέτρου συνδέεται άμεσα με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Οι 40, μόλις, δημοτικοί αστυνομικοί δεν επαρκούν.

4. ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΔΡΟΜΩΝ
Ενεργοποίηση της λειτουργίας των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία (Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως) με ουσιαστική αστυνόμευση και πιο εμφατική (χρωματική) σήμανσή τους.

5. ΠΥΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
Άμεση ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και ανάλογη αύξηση του αριθμού των οδηγών ώστε να κυκλοφορούν καθημερινά 450 λεωφορεία.  Αναμένουμε τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που φτάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα από την Κίνα, το μείζον όμως, είναι, ο αριθμός αυτός να προστεθεί στον υπάρχον στόλο, να μην αντικαταστήσουν απλά άλλα, παλαιότερα λεωφορεία.

6. ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΟΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Ουσιαστική ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, ώστε να συνεχιστεί και να επεκταθεί ο σταθερός και συστηματικός έλεγχος ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η διπλοστάθμευση  στους βασικούς άξονες της πόλης.

7. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΩΝΩΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Επανατοποθέτηση των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας («πασαλάκια») στα σημεία όπου είχαν εφαρμοστεί (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού) για την αποτροπή της στάσης και της στάθμευσης.

8. ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΥΚΛΩΝ
Δρομολογούμε τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης των μηχανοκίνητων δικύκλων και γενικότερα όλων των νέων μέσων «μικροκινητικότητας» (πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα). Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.

9. ΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ ΠΕΖΩΝ
Έντονη και εμφατική διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών, τόσο κατά μήκος της παράλληλης μετακίνησής τους στα πεζοδρόμια, όσο και για την κάθετη διέλευσή τους στις διασταυρώσεις.

10. ΒΡΑΔΙΝΗ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Η αρμόδια Αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε βραδινή αποκομιδή, κάτι που θα συμβάλει καταλυτικά στη συρρίκνωση του κυκλοφοριακού φόρτου που προκαλείται από την κίνηση των απορριμματοφόρων. Βασικό προαπαιτούμενο, η στήριξη της Πολιτείας με το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του σχετικού κόστους που προκύπτει.

11. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Διεκδικούμε την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης. Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης.
Για τη χωροθέτηση των προτεινόμενων σταθμών είμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την ΕΤΑΔ και την Κτηματική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ και ΤΕΣ), το Ελληνικό Μετρό, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, κινητοποιώντας όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ανακούφιση της πόλης.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε:
•          Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
•          Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
•          Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
•          Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
•          Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
•          Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
•          Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
•          Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη) δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
•          Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.
Παράλληλα, σε αναμονή της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παραχώρηση των χώρων αυτών, συνεχίζουμε τη διερεύνηση και αξιολόγηση και άλλων κατάλληλων ακινήτων περιφερειακά του κέντρου πόλης, προκειμένου να αυξηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.
Κλείνοντας θα ήθελα να πω το εξής: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση που θα συμβάλει στην επίτευξη του κοινού στόχου, στην άρση της ταλαιπωρίας των πολιτών, στη διευκόλυνση των μετακινήσεων και κυρίως, στην πίεση ώστε το έργο να  ολοκληρωθεί μέσα στο αυστηρό χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
Γιατί ο μεγαλύτερος εχθρός του flyover είναι η απόλυτα δικαιολογημένη ανησυχία και καχυποψία των πολιτών που έχουν πικρή εμπειρία από άλλα, μεγάλα έργα, που είτε καθυστέρησαν υπερβολικά είτε εξαγγέλθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.
Το μήνυμα μου είναι σαφές: Δεν θα αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους. Είμαστε εδώ για να παράξουμε λύσεις και όχι για να αναπαράγουμε προβλήματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ