Κυριακή, 14 Ιουλίου, 2024
31 C
Thessaloniki
Κυριακή, 14 Ιουλίου, 2024
spot_img

Το Θρίλερ «Η συνομιλία» από την Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ συνεχίζουν το αφιέρωμά τους “Αμερικανικό Πολιτικό Σινεμά” και προβάλλουν τη Δευτέρα 19 Μαρτίου στις 21:00΄ στην αίθουσα Βακούρα 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το δραματικό θρίλερ του Φράνσις Φορντ Κόπολα “Η συνομιλία” (ΗΠΑ, 1974, έγχρωμη, 113’). Παίζουν: Τζιν Χάκμαν, Τζον Καζάλε, Άλεν Γκάρφιλντ, Φρέντερικ Φόρεστ.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Ιωσήφ Πρωιμάκη από το Cine.gr. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Το μπόλιασμα της ευρωπαϊκής αντίληψης στο αμερικανικό νουάρ.

Υπόθεση: Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ που ενεργεί μια παρακολούθηση ανακαλύπτει ότι πιθανόν πρόκειται να συμβεί ένας φόνος.

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤH «ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε τη Συνομιλία, σύμφωνα με τη Λέσχη, είναι:

 

  1. Γιατί αισθητικά και ως άποψη παραμένει πάντα πέρα από τις δεκαετίες μια ταινία του αύριο.
  2. Γιατί ναι μεν αναφέρεται στο σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ αλλά κατ’ουσίαν καταγγέλλει κάθε ζοφερή προσπάθεια παρακολουθήσεων.
  3. Για έναν απλό μεν αλλά ενδιαφέροντα πραγματιστικό λόγο: Παρακολουθώντας πόσο προηγμένη ήταν η τεχνολογία τη δεκαετία του ‘70, μπορούμε να εικάσουμε που έφτασαν τα πράγματα σήμερα.
  4. Για τον φανταστικό ρόλο του Τζιν Χάκμαν, που παίζει σε όλες τις γκάμες.
  5. Γιατί και ο Κόπολα, όπως και ο Πακούλα και ο Ίστγουντ, δείχνει πως ξέρει απ’έξω κι ανακατωτά την ευρωπαϊκή αντίληψη πάνω στο θρίλερ, που είναι ρωγμώδης, αινιγματική, ελλειπτική.
  6. Για τη μεγάλη απάτη που αποκαλύπτεται στο τέλος και θυμίζει Κάφκα.
  7. Για την κατάρριψη μιας μεγάλης αρσενικής φαντασίωσης του ’70: Παρατηρούμε, δηλαδή, πως η μεγάλη αυτάρκεια του άντρα μπορεί να καταλήξει στη μεγάλη μοναξιά του τέλους.
  8. Γιατί ο Κόπολα διαχειρίζεται ένα σημαντικό θέμα, αυτό του παράλογου φόβου που ίπταται και φωλιάζει παντού και αποσταθεροποιεί τον ψυχισμό.
  9. Γιατί όλες οι κατασκευαστικές αξίες ντεκόρ, φωτογραφία, μοντάζ είναι άψογες.
  10. Γιατί ο Κόπολα θυμάται τον Χίτσκοκ και μας επαναλαμβάνει πως ότι φαίνεται δεν είναι και κατ’ανάγκη έτσι.

 

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 26 Μαρτίου στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το πολιτικό δράμα του Φρεντ Τσίνεμαν Η μέρα της εκδίκησης (1964).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ