Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
16.6 C
Thessaloniki
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
spot_img

«Η Έκλειψη» από την Κινηματογραφική Λέσχη των Εργαζομένων της ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ εγκαινιάζουν το νέο τους αφιέρωμα με τίτλο «Καλημέρα Νύχτα», εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία του Μάρκο Μπελόκιο. Στο αφιέρωμα ανθολογούνται πασίγνωστες ταινίες κορυφαίων δημιουργών που κοινό τους θέμα είναι η νύχτα και το σκοτάδι της πολιτικής, της αλλοτρίωσης, της νεκρής ιδεολογίας και της εκμετάλλευσης. Μεταξύ άλλων,  τα διακεκριμένα φιλμ υπογράφουν οι Αντονιόνι, Άιβορι, Μπερτολούτσι κα. Έναρξη τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου στις 21:00΄ στην αίθουσα Βακούρα 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665)με  το αριστουργηματικό δράμα του Μικελάντζελο Αντονιόνι «Η έκλειψη» (Ιταλία, 1962, ασπρόμαυρη, 126’). Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Μόνικα Βίτι, Φρανσίσκο Ραμπάλ, Λίλα Μπρινιόνε, Ροσάνα Ρόρι.

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Νίκου Αντωνάκου από την εφημερίδα «Ριζοσπάστης». Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Η διαχρονική κατάθλιψη των αλλοτριωμένων σχέσεων.

Μια σχέση ενός ζευγαριού οδηγείται στην καταστροφή εξαιτίας του ωφελιμισμού που επιδεικνύει ο άντρας.

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ «ΕΚΛΕΙΨΗ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε την «Έκλειψη», σύμφωνα με τη Λέσχη, είναι:

Γιατί είναι το τρίτο ουσιώδες και καταληκτικό μέρος της τριλογίας της αλλοτρίωσης.

Για τους εκπληκτικούς σηματοδότες Αλέν Ντελόν και Μόνικα Βίτι. Ο πρώτος, χρηματιστής, είναι αλλοτριωμένος χωρίς να το γνωρίζει. Η μεγαλοαστή, όμορφη νέα γυναίκα έχει μετατρέψει την αλλοτρίωση της σε βαθύτατη κατάθλιψη και τέλμα.

Για τη διαχρονικότητα των εικόνων της ταινίας, που παραπέμπουν άμεσα στο σήμερα.

Για μια θαυμαστή μοντέρνα, ελλειπτική, θραυσματική γραφή με κενά, με σημασία στα βλέμματα, με μεγάλα πανοραμικά.

Για την αέρινη υπερφωτισμένη φωτογραφία, που σηματοδοτεί το τρεμάμενο φως των σχέσεων.

Γιατί οι χώροι που χρησιμοποιεί ο Αντονιόνι έχουν την πραγματική αλλά και τη συμβολική και ταξική τους σημασία πχ το χρηματιστήριο δεν είναι μόνο ναός του χρήματος αλλά και κολαστήριο.

Για τα εκπληκτικά ντεκόρ που έχουν όλα τις σημασίες τους.

Για το εκπληκτικό εύρημα του πως διαλύεται ένα εύθραυστο ζεύγος: Η ανάσυρση από τον Τίβερη του κλεμμένου αυτοκινήτου του χρηματιστή είναι η σκανδάλη που πυροδοτεί την έκρηξη.

Για το εκπληκτικό, ελλειπτικό αλλά εντέλει εύγλωττο τέλος.

Γιατί η ταινία υπήρξε μια από τις πιο επιδραστικές ταινίες όλων των εποχών, επηρεάζοντας εξαιρετικούς σύγχρονους σκηνοθέτες όπως τους Φαρχαντί και  Ζβιαγκίντσεφ.

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το αριστουργηματικό δράμα του Τζέιμς Άιβορι Τα απομεινάρια μιας μέρας (1993).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ