Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
23.9 C
Thessaloniki
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
spot_img

Το «TERROR» καθηλώνει στο ΚΘΒΕ – Μοναδική παράσταση “δίκη” στο θέατρο της ΕΜΣ

Λίγο πριν τις 11 το βράδυ της Παρασκευής 6 Μαΐου, το θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών κατάμεστο απο ένα διψασμένο κοινό, γεμίζει από ταμπελάκια που δηλώνουν «Αθώος» ή «Ένοχος». «Αθώος» ήταν τελικά η ετυμηγορία των θεατών που έγιναν ένορκοι για να αποφασίσουν, στο συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ «TERROR», που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Οικονόμου.

 

Καθηλωτική η ορμή της Μαρίνας Ασλάνογλου από τη θέση της εισαγγελέως. Σπαρακτική η φωνή των 164 νεκρών απο την πολιτική Αγωγή μέσα από την Βιργινία Ταμπαροπούλου. Άκρως διχαστικός ο κατηγορούμενος, Γιώργος Σπάνιας, που καταφέρνει, σε κάθε παραστάση, να χωρίζει ένα θέατρο στα δύο. Με έναν ακούραστο λόγο, επι σκηνής, ο Βασίλης Παλαιολόγος, ο δικαστής, δίνει ελπίδα στο ακροατήριο οτι δεν πρόκειται για στημένη δική. Σωστά ενοχλημένο τοκοινό από το πρόσωπο της κρατικής μηχανής που ερμήνευσε ο εξαιρετικός Δημήτρης Λιόλιος, με τον Μιχάλη Αλικάκο,στο τέλος της βραδιάς, να τον θέλουν όλοι για συνήγορό τους.

 

Η διαδραση των θεατών, που ανέβασε παλμούς,μετά την ακροαματική διαδικασία, συνεχίστηκε για ώρες μετά την 90λεπτη παράσταση καθώς η ανάγκη τους να επιχειρηματολογίσουν για την ετυμηγορία τους έδωσε τροφή για ανάλυση γύρω από την δίκη, τα διλήμματα και την απόφαση. Στην πρεμιέρα του «TERROR» το θέατρο πέτυχε, οι θεατές κέρδισαν και η νέα καλλιτεχνική διεύθυνσητου ΚΘΒΕ δικαιώθηκε για την επιλογή της.

Οι θεατές έχουν τηνευκαιρία να απολαύσουν και απόψε (8/5)το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Το «TERROR», έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε 70 και πλέον σκηνές στην Ευρώπη και την Αμερική, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.

 

Η πράξη.

Στις 26 Μαΐου και λίγο μετά τις οχτώ το απόγευμα, ένα αεροπλάνο της  Lufthansa  ταξιδεύει από το Βερολίνο προς στο Μόναχο με 164 επιβάτες, υπό καθεστώς ομηρίας. Η διαταγή του τρομοκράτη προς τον πιλότο είναι να το ρίξει στο γήπεδο Allianz  Arena  του Μονάχου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Γερμανίας–Αγγλίας, τον οποίο παρακολουθούν ζωντανά 70.000 φίλαθλοι. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και σηκώνει δυο μαχητικά αεροσκάφη για να παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής και να περιμένουν οδηγίες.

Η δίκη.

Βρισκόμαστε στην αίθουσα του δικαστηρίου. Ο κατηγορούμενος εμφανίζεται φορώντας στολή της πολεμικής αεροπορίας. Κατηγορείται για τον θάνατο και των 164 επιβατών, μετά από εκτόξευση ρουκέτας η οποία είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη του υπό ομηρία αεροσκάφους και η οποία πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά με πρωτοβουλία του ίδιου και όχι κατόπιν εντολής ανωτέρου. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου εισέρχεται στην αίθουσα και απευθύνεται κατευθείαν στο κοινό. Ξεκινά η ακροαματική διαδικασία. Ξεκινά η παράσταση.

Τα διλήμματα.

Ποιος έδωσε το δικαίωμα σε έναν απλό  εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους να σκοτώσει τους λίγους για να σωθούν οι πολλοί; Διαθέτει το δικαστήριο τα κατάλληλα νομικά εργαλεία για να μπορέσει να κρίνει δίκαια τη συνειδητή του απόφαση να αυτενεργήσει κατ’ αυτό τον τρόπο; Ποιος κώδικας τιμής και ποια αίσθηση δικαιοσύνης του  όπλισε το χέρι;  Ποιος αποφασίζει ότι το λεγόμενο «μη χείρον βέλτιστον» αποτελείτο μέτρο της ηθικής μας; Τι είναι δίκαιο; Και τι άδικο; Εθνικός ήρωας ή δολοφονικός αλαζόνας; Οι αριθμοί, οι συσχετισμοί, οι υπολογισμοί και το ζύγισμα των ανθρώπινων ψυχών αιωρούνται για ώρα πάνω από την αίθουσα του δικαστηρίου κυριεύοντας τις σκέψεις όλων. Η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώνεται. Ο λόγος τώρα στους ενόρκους για την τελική ετυμηγορία.

Η απόφαση.

Οι θεατές της παράστασης έχουν τον λόγο. Αυτοί είναι οι ένορκοι της δίκης που μόλις παρακολούθησαν, αυτοί καλούνται να απαντήσουν στα ηθικά διλήμματά της.  Αυτοί θα κρίνουν με ζωντανή ψηφοφορία αν ο κατηγορούμενος είναι αθώος ή ένοχος. Άραγε, θα αποφασίσουν ως υποψήφιοι θύτες ή ως υποψήφια θύματα; Αυτό δεν μπορεί να το ξέρει κανείς.

 

Ταυτότητα

Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου

Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου

Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος  Ζαμάνης

Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας

Sound Designer: Βασίλης Κορρές & Χρήστος  Τριανταφύλλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης  Αντωνάκος

Οργάνωσης Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά

Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη

Οπτική Ταυτότητα: Saint of Athens

 

Διανομή

Κα Νέλσον– εισαγγελέας: Μαρίνα Ασλάνογλου

Πρόεδρος Δικαστηρίου: Βασίλης Παλαιολόγος

Μπίγκλερ– συνήγορος Υπεράσπισης: Μιχάλης Αλικάκος

Λαρς Κοχ– κατηγορούμενος: Γιώργος Σπάνιας

Λάουτερμπαχ – μάρτυρας Υπεράσπισης: Δημήτρης Λιόλιος

Μάιζερ– μάρτυρας κατηγορίας: Βιργινία Ταμπαροπούλου

 

Το έργο «TERROR»του ΦΕΡΝΤΙΝΑΝΤ ΦΟΝ ΣΙΡΑΧ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Ηριδανός» σε μετάφραση Ευαγγελίας Α. Νάνου με τον τίτλο «Στον αστερισμό του τρόμου».

Διάρκεια  παράστασης :  90’ χωρίς διάλειμμα

Παραστάσεις :

Παρασκευή : 9.00 μμ

Σάββατο :       9.00 μμ

Κυριακή :        7.00 μμ

 

Τιμές εισιτηρίων : 18 €  και 15 € (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ)

 

Προπώληση  Εισιτηρίων  : viva.gr  &

Ταμείο  Θεάτρου  Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών

Εκδοτήρια Πλ.Αριστοτέλους

Πληροφορίες : Τηλ. 2315 200200

 

κείμενο και φωτογραφίες: ΚΘΒΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

- Advertisement -spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ